Po čem rostou vlasy: Co jíst, na jaké vitamíny se zaměřit? | Pro ženy | Blesk.cz

Chcete, aby vám vlasy rostly rychleji? Víme, co vám pomůže!

19. března 2015 | 06:00

Některé kadeřnice nejspíš chyběly ve škole na hodinách matematiky, když se probírala metrická soustava. A tak když je poprosíte, aby vám zkrátily konečky o pět centimetrů, a ony bez milosti vezmou deset, zůstanou některým slabším povahám oči pro pláč. Není se vlastně ani moc čemu divit, vždyť to bude trvat zase dlouhé měsíce, než se dostanete na původní délku! Anebo ne? Poradíme vám, jaké potraviny podporují růst vlasů! A doba čekání se tak zkrátí. 

Esenciální mastné kyseliny

Esenciální mastné kyseliny jsou specifické tuky, které jsou důležité pro správné fungování organismu, avšak tělo není schopno si je samo vyrobit. Proto je musíme přijímat ve stravě. Dostatek těchto tuků posiluje vlasy a brání jejich lámavosti. Bohatými zdroji omega-3 mastných kyselin jsou ryby, vlašské ořechy, avokádo nebo lněná semínka.

Vitamin C

Kolagen obaluje naše vlasová vlákna tak, aby byla pořádně pevná. Ale tím, jak stárneme, máme kolagenu čím dál tím méně, a vlasy tak mají větší sklon se lámat. V důsledku čehož se zpomalí i jejich růst. Proto je nutné kolagen doplňovat. A to prostřednictvím vitaminu C, který ho v těle pomáhá obnovit. Denně byste tak měla sníst alespoň 250 gramů jídla s tímto vitaminem. Hlavními zdroji jsou červená paprika, citrusové plody, lesní plody, ale také květák nebo kapusta. 

Vitaminy skupiny B

Kromě dostatečného přísunu vitaminu C si zajistěte i ty ze skupiny B. Zatímco první zmíněný pomáhá hlavně zpevnění a zkvalitnění vlasů, vitaminy B zase zajišťují rychlejší růst. Nejvíce vitaminů ze skupiny B najdete v ořeších, hnědé rýži, ovesných vločkách, hovězím mase, vejcích, sójových bobech nebo luštěninách.

Železo

Nemusíte být jako Pepek Námořník a ládovat se špenátem, ostatně on zase tolik železa neobsahuje... Ale jestli chcete trochu urychlit růst vlasů, pak byste měla jíst co nejvíce potravin obsahujících železo. Zařaďte si do jídelníčku luštěniny, chřest, zelí, tmavé maso a nevyhýbejte se ani vnitřnostem. 

Oxid křemičitý a zinek

Nedostatek zinku způsobuje nejen vypadávání vlasů, ale také zpomalení jejich růstu. Oxid křemičitý zase vlasy posiluje a dodává jim tolik žádaný lesk. Tyto minerály jsou hojně zastoupeny v okurce, mangu, zeleném salátu, fazolích, celeru, vejcích, para ořeších nebo pekanových oříšcích. 

Vitamin E

Další z vitaminů, které jsou dobré pro růst vašich vlasů, je E. Jeho dostatek vám v těle pořádně rozproudí krev, hlavně v pokožce hlavy, což napomáhá rychlejšímu růstu vlasů. Takže si příště dejte do nákupního košíku mléko, buráky, máslo, slunečnicový olej a mandle.