Pondělí 21. září 2020
Svátek slaví Matouš, zítra Darina
Jasno 23°C

Chcete mít krásná prsa? Běhání i diety jim ale škodí

8. června 2013 | 06:00

Jedním z nejvýraznějších ženských znaků je poprsí – naše chlouba, někdy taky naše trápení. Často zanedbávané, a přesto pro naše ego a ženské já, tak důležité.  Jak to udělat, aby naše prsa byla co nejdéle krásná. A jakou péči jim věnovat?

Běžící čas a změny dané genetikou bohužel nelze zastavit. Pozitivní ale je, že negativní změny na poprsí způsobené věkem a gravitací lze minimalizovat.

1. Nesportujte bez kvalitní opory poprsí
Zatím co drilujeme své tělo běháním, poskoky a podřepy v snaze o co nejlepší postavu, naše prsa jsou ve velkém ohrožení! Tím jak se prsa pohupují do všech stran, reagují na prudké pohyby, jejich vnitřní vaziva, které jsou zodpovědné za hezký tvar poprsí, se mohou natáhnout nebo dokonce i potrhat.

běhání

Bolest prsou při cvičení, nebo dokonce i slabší píchání je signálem, že prsa nemají dostatečnou oporu. Tak jak investujete do kvalitních bot a chráníte své klouby, pořiďte si kvalitní sportovní podprsenku. Ta by měla podržet i velké poprsí a zamezit jejímu pohupování. Pozor, sportovní podprsenka není sportovní top ve střihu krátkého tílka. Ten je vhodný jenom pro dámy s velmi malým poprsím.

2. Pečujte o sebe zejména v těhotenství a při kojení
Dle většiny zdrojů má právě těhotenství nejvýraznější dopad na pokleslé poprsí. V období těhotenství a následně při kojení naše prsa rychle narostou o několik velikostí. Pro mnohé je to pozitivní správa. Ta horší je, že zvětšením poprsí se taky natáhnou vnitřní vazy a pokožka, která drží hezký tvar. Po skončení kojení se pak již nemusí vrátit do původní krásy.

Těhotenství

Co s tím? "Hlavně v tomto kritickém období dbejte na kvalitní podprsenky pro běžné nošení, jejich správnou velikost i materiál, a pomozte svému poprsí v boji s gravitací. Podprsenky by měly být dostatečně pevné, aby se prsa svou váhou nevytahovala ještě víc. Minimalizujte čas bez podprsenky, na spaní a odpočinek si pořiďte lehčí top. Další péčí v tomto období by mělo být pravidelné mazání krémy proti striím," říká Dana Jirásková, majitelka butiku Bra Expert.

3. Podprsenka pro běžné nošení
Když už jsme u těch podprsenek, nezapomínejte na pořádnou oporu i v případě, že nesportujete a nejste ani v kritickém období těhotenství a kojení. Obzvlášť na dámy s větším poprsím působí negativní vliv gravitace víc, než na ty méně obdařené. Při výběru dbejte na správnou velikost, střih i materiál. Doporučuji navštívit prodejnu s kvalitním bra-fittingovým poradenstvím.

4. Zavlažujte
S věkem ztrácí naše tělo elasticitu, tělo udrží méňě vody, kolagenové vlákna vysychají, suchší je i naše pokožka. Ta v dekoltu je navíc jemná a na nedostatek vláhy velmi citlivá. Nezapomínejte na pitný režim. V kabelce noste malou láhev vody a tekutiny pravidelně doplňujte. Nepřehánějte to se sluněním a svoje vnady před UVA a UVB zářením dostatečně chraňte a nekuřte.

Ovesnou kaši si oslaďte medem nebo čerstvým ovocem.


5. Pozor na diety
Prudké váhové výkyvy působí na naše prsa stejně jako těhotenství. Jejich zvětšování a zmenšování v krátkém časovém období je pro ně zátěží. Pokud se již pro dietu odhodláte, zvyšte taky péči o své vnady. Přidejte masáže, střídání teplé a studené vody, mazání zpevňujícími krémy.

Autor: ema