Panenky, které nerozeznáte od živých dětí! Je to sběratelský kousek, ale i náhrada za dítě | Pro ženy | Blesk.cz

Panenky, které nerozeznáte od živých dětí! Je to sběratelský kousek, ale i náhrada za dítě

26. července 2019 | 06:00

Tahle miminka by se určitě líbila kdejakému dítěti, které touží po panence. Vypadají totiž jako opravdové děti. Češka Dagmar Pasterňáková vyrábí neuvěřitelně realistické panenky podle fotografií i podle vlastní představivosti. Každé miminko je originální, vždy ale perfektně a do detailu propracované.

Dagmar Pasterňáková vyrábí nejen realistická miminka, ale i panenky, zvířátka a pohádkové bytosti. Některé zákaznice by za její výtvory s trochou nadsázky i položily život, produkty vypadají totiž jako reálné děti či skutečná zvířata.

"Sama jsem si chtěla takovou panenku pořídit, když ale manžel zjistil, kolik podobné miminko stojí, napadl ho geniální nápad. Absolvovala jsem kurzy po celém světě a nyní je vytvářím sama," uvádí Dagmar. 

Reborn miminka ovšem – také kvůli své ceně – nejsou určena malým dětem na hraní. Slouží spíše jako panenky pro dospělé. Jsou to sběratelské kousky, které si lidé kupují do svých domovů pro radost a potěšení.

Někdy si panenky pořizují i bezdětné ženy, které mít vlastní dítě bohužel nemohly. "Reborn panenky působí jako terapie! Navštívila jsem s nimi i domov seniorů, a vykouzlila jsem tak úsměv na tváři několika dámám."

Výroba miminka trvá týdny, záleží na velikosti a obtížnosti. Panenky mají řadu precizních detailů, které berou dech. Vlásky, ručičky nebo nožičky jsou pečlivě propracované a vypadají jako opravdové. Pokud byste měla o takový kousek zájem, budete muset počítat s tím, že vaše peněženka zapláče. Cena za reborn miminko se pohybuje okolo třiceti tisíc korun.

 

Tato práce Dagmar opravdu baví, jako každá jiná má ale i určitá negativa. "I když je to úžasná práce, postupně si vybírá svou daň. Vzhledem k tomu, že většinu času koukám přes zvětšovací brýle, velmi se mi zhoršil zrak. S výrobou těchto andílků ale rozhodně přestat neplánuji," dodává na závěr Dagmar. 

Autor: Adéla Ondroušková