Píše se rok 1959 a panenka Barbie se poprvé představila světu. Už na začátku její "kariéry" byl o panenku obrovský zájem a ještě v tomto roce se v Americe prodalo tři sta padesát tisíc kusů. Jedním z důvodů, proč se stala tak oblíbenou, byla skutečnost, že se nejednalo pouze o plastovou hračku s hezkým oblečkem, ale že jejím hlavním poselstvím byly nezávislost a potřeba plnění si svých snů. Její tvůrkyně Ruth Handler totiž do každé panenky vložila myšlenku, že každá dívka může samostatně myslet i jednat.
Během dlouhých šedesáti let se panenka Barbie vyvíjela tak, aby reflektovala svět, ve kterém žijeme. Dnes si tak můžete koupit panenku Barbie různých profesí, ale také různých národností. Důležitý zlom nastal v roce 2016, kdy se společnost Mattel setkala s kritikou, která se týkala nereálných proporcí panenky. Na svou výšku byla až moc hubená. Mattel začal proto vyrábět panenky různých postav, a nechybí tak ani Barbie s plnějšími tvary. Sezona 2019 navíc nabídne také panenku na invalidním vozíku nebo s odnímatelnou protézou.
Panenka Barbie neslouží pouze k hraní, ale chce malé holčičky i inspirovat k velkým věcem. Proto svou podobu panenky Barbie našly také v silných osobnostech, jako jsou například Marilyn Monroe, Elizabeth Taylor nebo modelka Heidi Klum, ale také princ William a vévodkyně Kate.
Vedle podob slavných a populárních osobností vznikaly také panenky, které reprezentují ženy úspěšné v různých odvětvích rozvinuté lidské činnosti. Svou podobu jako panenka Barbie tak získaly malířka Frida Kahlo, matematička Katherine Johnson nebo boxerka Nicola Adams. Panenku Barbie ale najdeme také jako obecnou reprezentantku různých zaměstnání, jako jsou pilotky, policistky, hasičky nebo detektivky.
Během uplynulých šedesáti let navrhovalo šaty pro panenku Barbie více než sedmdesát světových návrhářů – Christian Dior, Yves Saint-Laurent nebo Karl Lagerfeld... Podívejte se do fotogalerie na to, jak šel čas s oblíbenou panenkou od Mattela: