Pijte kávu a jezte ořechy! 5 jednoduchých rad, díky kterým zhubnete!

9. září  2017 
 06:00

Každou chvíli se objeví nějaký nový objev v medicíně nebo nová dieta, díky kterým prý budeme lépe vypadat, déle žít a taky zhubneme. Přitom stačí plnit pět jednoduchých opatření, která jsou skoro zadarmo a zaručeně zhubneme a budeme se cítit fajn. Jaká to jsou? Najdete je v knize Sanjiva Chopry – Velká pětka, kterou vydalo nakladatelství Práh.

Doktor Chopra je profesor medicíny na Harvardu a taky autor mnoha bestsellerů. Mimo jiné je vynikající řečník a motivační kouč. Jeho kniha Velká pětka obsahuje důvěryhodné a snadno pochopitelné (i uvěřitelné) informace a možná i překvapivé výsledky studií, které byly provedeny na uznávaných univerzitách a kterých se zúčastnilo přes tisíc lidí. Když se do knihy začtete, zjistíte, že v ní najdete rady, které vám přinesou větší prospěch než desítky krabiček s drahými doplňky výživy, módní diety nebo výstřední cvičební metody.

Jakých pět opatření byste tedy měli zakomponovat do svého života?

1. Káva je zdravá

Káva našemu tělu neobyčejně prospívá a účinně pomáhá v prevenci řady velmi závažných onemocnění. Snižuje riziko vzniku jaterní cirhózy, cukrovky II. typu i vzniku a zhoršování demence. Podle autora knihy Sanjiva Chopry je ideální vypít denně čtyři šálky. Po konzumaci kávy se zlepšuje fyzická výkonnost a rychleji se spaluje tuk, takže pomáhá i při hubnutí. Lze ji použít k léčbě bolestí hlavy, a dokonce snižuje riziko hospitalizace pro srdeční arytmie.

2. Vitamin D

Vitamin D pomáhá spolu s vápníkem budovat pevné kosti a zuby, doporučuje se lidem s chorobami střev a celiakií. I když to nebylo prokázáno, nedostatek vitaminu D zřejmě zvyšuje riziko vzniku infarktu a mozkové mrtvice. Existuje také souvislost mezi nedostatkem „déčka“ a Alzheimerovou chorobou. Doporučovaná denní dávka je do 4000 m.j.

3. Běhejte nebo choďte!

Cvičení je nejlepší droga, díky které budete déle žít a budete zdravější. I obyčejná procházka parkem prodlouží život o několik let. Podobně jako sluneční světlo, které pomáhá tělu vytvářet vitamin D, je pohyb jedním z největších darů: Je snadno k dispozici a je levný. Nejviditelnějším účinkem cvičení je snížení tělesné hmotnosti a její udržení na nižší úrovni. Samozřejmě bez dodržování diety k úbytku nepovede, ale i když shodíte jen pár kilogramů, bude to mít velký vliv na zdraví.

4. Jezte ořechy

Ořechy obsahují všechny základní složky výživy – bílkoviny, tuky a sacharidy, přirozené omega-3 nenasycené kyseliny, antioxidanty, jako jsou vitamin B, E, selen a hořčík. Zařazení ořechů do stravy je spojené s mnoha přínosy pro zdraví včetně snížení rizika vzniku srdečních onemocnění a různých druhů rakoviny. Snižují hladinu špatného cholesterolu a krevní tlak, a i když se tomu nechce věřit, pomáhají hubnout. Jedním z důvodů je to, že ořechy mají značnou sytivost, což úspěšně oddaluje pocit hladu. Před jídlem tedy snězte pár oříšků a sníte toho méně. Jsou ideální potravinou pro svačinu – nasytí, ale neobsahují cukry.

5. Meditujte jednou nebo dvakrát denně

Díky meditaci a zklidnění se zbavíte vzteku, úzkosti, depresí i vnitřní nejistoty. Meditovat můžete s pomocí manter, různých relaxačních technik nebo jógy či dalších metod, které využívají dechová a tělesná cvičená. Meditace je pro každého dostupná, je snadné se ji naučit a nic vás nestojí. Můžete ji provozovat téměř kdekoliv a přinese vám nejen krátkodobý, ale i dlouhodobý prospěch.

 

Potraviny, které mají hodně kalorií, ale pomáhají v hubnutí. Podívejte se na VIDEO:

720p 360p
Potraviny, které mají hodně kalorií, přesto pomáhají hubnout • VIDEO: 

 

Autor: aši

Diskuse ke článku

.