Do Vánoc 7 kilo dolů? Používejte pečicí papír, vypusťte alkohol | Jak zhubnout | Blesk.cz

Do Vánoc 7 kilo dolů? Používejte pečicí papír, vypusťte alkohol

  • ...
    ... (Shutterstock)
    19. října  2016 
     06:00

    Chcete vypadat na Štědrý den lépe a štíhleji? Pak je na čase s tím něco udělat. Do Vánoc zbývají zhruba dva měsíce, takže když se budete řídit našimi tipy, určitě se vám to podaří!

  • Zelenina v hlavní roli

    ...

    Přestože výživoví specialisté doporučují, abyste hubla pomalu, tedy maximálně dva kilogramy za měsíc, chcete-li do Vánoc opravdu shodit, zapomeňte na běžná doporučení a najeďte na radikálnější opatření. Základem jídelníčku by měla být zelenina bohatá na vlákninu, kterou jezte k obědu, k večeři i svačině (klidně si ji dejte i ke snídani). Zeleninu doplňte celozrnným pečivem a nezapomínejte na přiměřené množství bílkovin. Hlídejte si taky pitný režim – voda napomáhá metabolickým procesům v těle a urychluje spalování kalorií.

  • Vypusťte sladkosti

     

    Nedá se nic dělat, pokud chcete do Vánoc shodit, zapomeňte na čokolády, sušenky, koblihy a další dobroty. Vypusťte slazené a colové nápoje (bublinky při hubnutí škodí), pijte jen čistou vodu, případně neslazené bylinkové čaje. Před vánočními svátky se to také hemží nejrůznějšími večírky – pozor, až na ně půjdete, nepijte míchané nápoje a vypusťte i víno. Maximum, které si můžete dovolit, je sklenka bílého střiku.

  • Kvalita místo kvantity

    ...

    Sestavujte si jídelníček ne podle diet, které „frčí“, ale podle vašich chuťových preferencí. Vybírejte potraviny, které mají méně tuku, cukru a více vlákniny. Hleďte spíše na kvalitu než na kvantitu. Důležité ale není jen to, co jíte, ale i to, jak to jíte. Odborníci doporučují nandat si na talíř pouze přiměřenou porci, kterou sníte, ale už si nepřidáte. Rychlí jedlíci by zase měli zkusit zpomalit, například tím, že si pořídí čínské hůlky.

  • Hýbejte se aspoň třicet minut denně

    Nedá se nic dělat, i když při hubnutí hraje prim především úprava jídelníčku, pohyb vám pomůže, abyste rychleji spalovala. Nemusíte ale trávit hodiny v posilovně, stačí vám půlhodina denně. Tu věnujte jeden den kardio pohybu nebo intervalovému tréninku, druhý den posilujte. Stačí k tomu vaše vlastní váha nebo činky (když je nemáte, vezměte si naplněné lahve s vodou). Díky kardiu budete rychleji spalovat, díky posilování zase formovat postavu.

  • Nahrazujte nezdravé potraviny zdravými

    ...

    Podle nutriční specialistky Ivy Málkové to není tak těžké a lze udělat spoustu přijatelných změn, které ve finále nebudou ani bolet. Snažte se méně sladit. Když to nejde, nahraďte cukr nekalorickým sladidlem. Sušené ovoce má hodně vlákniny, minerálů a vitaminů. Použít lze také sirup z agáve, stévie, med nebo javorový sirup (pozor, ale i ty mají kalorie). Místo másla používejte rostlinné tuky, případně tuk nahraďte nízkotučným jogurtem.

  • Co můžete ještě nahradit? Je toho dost!

    ...

    Místo tuku na vytření pekáče či pánve používejte pečicí papír. Bílou mouku vyměňte za celozrnnou, která má navíc více vlákniny a nižší glykemický index. Použít můžete i mouku špaldovou. Majolku můžete nahradit bílým jogurtem nebo sýrem, místo kysané smetany použijte podmáslí, polévky zahustěte rozmixovanými bramborami nebo zeleninou. Sladkou smetanu nahraďte sušeným mlékem. Šlehačku nahradíte tak, že smícháte netučné mléko v prášku s ledovou vodou a lžičkou moučkového cukru.

  • Musíte snížit energetický příjem

    ...

    A nemusíte se pouštět do složitého počítání kilojoulů. Prostě to „jen“ odhadněte. Chcete-li do Vánoc shodit sedm kilogramů, stačí, když za den sníte zhruba o 1500 kJ méně. To odpovídá asi 4 rohlíkům, 4 jablkům, jedné tabulce čokolády, smaženému kuřecímu řízku, 1 l coca-coly nebo džusu. 1000 kJ odpovídá 300 g vařených těstovin nebo 1 malému bramboráku.

     

     

     

     

/
Autor: aši
Klíčová slova:

Diskuse ke článku

.

Aplikace a kalkulačky

BMI
kalkulačka
Výpočet
energetického
příjmu

Jídelníčky na míru

Vyberte si jídelníček na míru
a hubněte konečně efektivněji