10 tipů, jak snížit množství tělesného tuku | Jak zhubnout | Blesk.cz

10 tipů, jak snížit množství tělesného tuku

  • Nedaří se vám shodit přebytečné tuky v okolí břicha? Můžou za to třeba hormony, nebo špatné cvičení.
    8. srpna  2016 
     06:00

    Jíte zdravě? Několikrát týdně cvičíte? Snažíte se stát rovně, aby se vaše svaly lépe rýsovaly? A přesto vás stále trápí přebytečný tuk? Možná děláte nějakou chybu, o které ani nevíte. Tady máte deset tipů z magazínu mensfitness.com, které vám pomohou vyladit váš zdravý životní styl do detailu tak, aby vaše váha byla ideální a tuk zmizel. Výsledek zaručen během několika týdnů. 

  • Snižte běžný denní příjem o 1000 až 2000 kilojoulů

    720p 480p 360p 240p
    Cvičení pro lenochy: Toto posilování zvládnete vleže na gauči! • VIDEO: 

    Pokud už nedržíte dietu a nejíte méně než pět až šest tisíc kilojoulů, zkuste prostě denně jeden až dva tisíce kilojoulů ubrat. Zní to drasticky, protože to je vlastně celý lehčí oběd? Toho se nevzdávejte, ale zkuste se zamyslet nad následujícími položkami, které v součtu mohou váš denní energetický příjem překvapivě zvyšovat: mléko do kafe, ochutnávání jídel během vaření, dojídání po dětech, kousek čokolády na uklidnění, malá zmrzlina cestou z práce, kuřecí kůže ze stehýnka k obědu... Naše kalkulačka vám ukáže, kolik co má energie. 

  • Dostaňte se jednou denně do vysokého tempa

    720p 480p 360p 240p
    Redaktorka Maruška si byla vyzkoušet na vlastní kůži aerobik na Power Plate. • VIDEO: 

    Zařaďte každý den chvíli nějakého kardio cvičení ve vysokém tempu, protože je zjevné, že vaše běžná jóga či denní chodecká/běžecká dávka už k dalšímu hubnutí nevedou, protože váš metabolismus si na ně zvykl. 

  • Jezte více bílkovin

    ...

    Aby vaše tělo dokázalo dobře spalovat tuky, potřebuje dostatek bílkovin, neboli proteinů. Když vám budou chybět, bude si tělo brát energii ze svalů, což nechcete, navíc bílkoviny dokážou zasytit, a vy se tak nebudete přejídat. Kromě toho tělo na jejich zpracování potřebuje více energie než na zpracování tuků. Jezte alespoň dva gramy bílkovin na kilogram vaší tělesné hmotnosti denně. Zdroje? Ořechy, vejce, libové maso, jogurty, případně kvalitní proteinové prášky.

  • Nezapomeňte na posilování

    480p 360p 240p
    Posilování horních břišních svalů. • VIDEO: 

    Možná nemáte zase tak moc tuku navíc, ale chybějí vám kontury, protože vaše tělo není dost pevné. Dejte se proto na posilování, ať už doma nebo v tělocvičně pod dohledem instruktora. Pozor, nemáme na mysli žádné činky, stačí cviky, při kterých budete využívat svou vlastní váhu. 

    Kliky

  • Zdravé tuky vám pomohou

    ...

    Chcete se zbavit tuku? Jezte více... tuků? Ano i ne. Týká se to pouze zdrojů tuků zdravých. A ani s nimi byste to neměli přehánět. V zásadě jde o to, že není třeba se bát každého tuku, protože třeba oříšky vám spíše prospějí (ale jen hrstička, ne hrst, a ještě by neměly být solené ani pražené a samozřejmě ani slazené). Také tučné ryby v přiměřených porcích jsou v pořádku, ale například slanina v sendviči už ne. Sýr nemusí být nutně dvacetiprocentní, ale třicetiprocentní už by vyhovět mohl. Těm, které mají 60 procent tuku, se vážně vyhněte. 

  • Hlídejte si příjem tekutin

    1080p 720p 480p 360p 240p
    Chcete zhubnout rychleji? Zvyšte příjem tekutin! • VIDEO: 

    Nemá smysl pít denně pět litrů vody, ale hlídat si její dostatečný příjem rozhodně důležité je. Pokud budete pít vodu, hubnete rychleji. Ale zase tak jednoduché, abychom pouze seděli a pili vodu, to není. Dostatek tekutin totiž "pouze" zrychluje náš metabolismus. Ovšem čím rychlejší metabolismus máme, tím rychleji se pak přebytečných kil zbavujeme. "Svalové buňky jsou ze sedmdesáti procent tvořeny vodou, která do nich přichází jako regenerace a zároveň i chladicí tekutina," vysvětluje Pavel Suchánek, odborník na výživu. Dostatečný přísun tekutin tak zrychluje regeneraci svalů, což skutečně ke zrychlení metabolismu může vést.

  • Zrušte sladkosti

    ...

    Nemusíte zrovna vykřikovat do světa, že cukr je jed, zvláště ten bílý. Ale sladkosti omezte. Funguje to. Pozor, nemluvíme o tom, že byste měli vynechávat pečivo, těstoviny nebo rýži, protože to byste neměli. U těch však stačí, když si budete hlídat velikost porcí. Možná máte pocit, že sladkosti skoro nejíte a že to nemůže mít zásadní vliv, ale schválně si jeden týden pište, kolik jich skutečně bylo a kolik měly kalorií. Víte, že jeden lanýžový bonbon strčí do kapsy obávaný bílý rohlík? 

  • Co vy a rybí tuk?

    ...

    Některé studie ukazují, že používání pilulek s rybím tukem coby zdrojem omega-3 mastných kyselin pomáhá nastartovat spalování tuků. Zvláště tehdy, pokud se zároveň dost hýbete. Doporučuje se kolem pěti gramů denně.

  • Občasný půst neuškodí, naopak

    Pokud se necháte ošetřit cestou domů z práce, nebude nikdo nic tušit a ve finále budou všichni závistivě obdivovat vaše znovuobjevené sexy křivky.

    Občasný jedno-, maximálně dvoudenní půst zlepšuje spalování tuků, protože drží metabolismus v pozoru více, než když budete každý den jíst stejné přiměřené množství potravin. Zdá se rovněž, že zvyšuje vnímavost vůči inzulinu, což je také prospěšné. Mimochodem funguje i to, když bude půst pouze půldenní. 

  • Kvalitní spánek

    Spánek a žena

    Nejlepší nakonec. Možná se vám to nezdá tak podstatné, ale spánek na hubnutí platí lépe než zhruba polovina věcí, které jste už během života vyzkoušeli. Tedy pokud spíte alespoň osm hodin denně a chodíte spát před půlnocí. Šizení spánku zhoršuje spalování tuků, a navíc vás spíše dožene k přejídání se, a to zejména sladkostmi. 

    Jaká je vaše ideální dieta? 

/
Klíčová slova:

Diskuse ke článku

.

Aplikace a kalkulačky

BMI
kalkulačka
Výpočet
energetického
příjmu

Jídelníčky na míru

Vyberte si jídelníček na míru
a hubněte konečně efektivněji