Kolik kilo se skutečně dá shodit za jeden měsíc? | Jak zhubnout | Blesk.cz

Kolik kilo se skutečně dá shodit za jeden měsíc?

  • (Shutterstock.com)
    9. května  2016 
     06:00

    Bohužel, pokud si někdo myslí, že za jeden měsíc se dá shodit deset nebo dokonce patnáct kilo, je mimo realitu. Nebo, přesněji řečeno, shodit by je šlo, ale za cenu nesmyslných diet a skoro jistého jo jo efektu. Na druhou stranu není třeba smutnit, že během těch čtyř až pěti týdnů zhubnete sotva kilo či dvě. Co je reálné? 

  • Počítejte!

    Co by měly jíst ženy po třicítce, aby zhubly nebo nepřibraly • VIDEO: Vím, co jím

    Jak píše renomovaný web dietsinreview.com, za jeden měsíc se dá bezpečně shodit čtyři až pět kilo, což vyžaduje docela velkou sebekázeň. Abyste shodili jediné kilo, musíte přijmout o 30 tisíc kilojoulů méně. Pokud uberete denně jeden tisíc, shodíte za měsíc kilo, pokud uberete denně 4 tisíce kilojoulů, shodíte za měsíc čtyři kila.

  • Nesázejte jen na jídlo

    ...

    Čtyři tisíce kilojoulů denně, to je celkem hodně. Takže není dobrý nápad snažit se to zvládnout jen jídlem, lepší je kombinovat to s pohybem. Například tak, že uberete dva tisíce na talíři a dva tisíce navíc oproti běžnému dni spálíte - to je například hodina až hodina a půl chůze denně v hodně ostrém tempu. 

  • Pište si to

    Zapisujte si, co sníte. Určitě to nebudou koláčky a čokoláda.

    Pokud nejste moc systematičtí, nemusí vám to vyjít - proto se doporučuje si alespoň nějaký čas vést o svém hubnutí deník. Pokud vám papír nevoní, nainstalujte si nějakou aplikaci do mobilu či tabletu, ty dobré vám budou vše navíc připomínat, takže se nebudete moci vymlouvat, že jste zapomněli sportovat. Poctivě zapisujte každé sousto. 

  • Dva tisíce kilojoulů denně není tak mnoho

    ...

    Ubrat dva tisíce kilojoulů denně na jídle? To zní hrozně, ale ve skutečnosti to nemusí být tak náročné - spíše než představovat si, že musíte vynechat oběd, je lepší ubrat na pamlscích a sladkých nápojích a pak z každého denního jídla něco. Nejvíce na večeři, nejméně na snídani. 

  • Pozor na bezpečnou hranici

    Vyzkoušejte potraviny, které užíváte i v běžném jídelníčku, pro nakopnutí metabolismu!

    Dobrým důvodem pro to, abyste se nesnažili svoje hubnutí urvat jen drastickým omezením příjmu potravy, je starost o vlastní zdraví. Když budete jíst příliš málo, budou vám chybět živiny, můžete mít problémy s imunitou nebo třeba s početím. Lékaři poroto doporučují, aby denní příjem u žen nikdy neklesal pod 4500 kilojoulů a u mužů pod 7000 kilojoulů, samozřejmě třeba s výjimkou dnů, kdy se postíte nebo si dáváte odlehčovací jídelníček. 

/

Diskuse ke článku

.

Aplikace a kalkulačky

BMI
kalkulačka
Výpočet
energetického
příjmu

Jídelníčky na míru

Vyberte si jídelníček na míru
a hubněte konečně efektivněji