Dva měsíce do léta? Osm kilo ještě stihnete!

  • Nebojte se léta, ještě stále máte šanci vytvarovat si postavu podle svých představ
    Nebojte se léta, ještě stále máte šanci vytvarovat si postavu podle svých představ (Shutterstock.com)
    2. května  2016 
     06:00

    I člověk, který se ještě do hubnutí letos pořádně neopřel, má stále šanci to do léta dohnat. Když teď začnete, můžete do začátku prázdnin bezpečně shodit až osm kilo. Na druhou stranu už nemá smysl nalhávat si, že zhubnete třeba deset až patnáct kilo, protože to by se vám mohlo povést jen za cenu nějaké nesmyslné diety. 

  • Aspoň jeden den uberte

    ...

    Začněte si vychutnávat skutečná jídla a dopřejte si vždy snídani, oběd i večeři. Pět dní v týdnu se držte víceméně zkrátka, ale dopřejte si každý den jednu či dvě malé odměny, třeba sklenku vína. Nějaký třetí nebo čtvrtý den si dejte lehčí půst. Sedmý den si můžete povolit trochu více. Důležité je, abyste ubrali sacharidy (pozor, nevynechávat úplně) a přidali bílkoviny. Samozřejmostí jsou malé porce.

  • Není kilojoul jako kilojoul

    ...

    Naše tělo nezachází se všemi kilojouly stejným způsobem. Vysoce kvalitní kJ, které pocházejí z potravin, které jsou bohaté na živiny, je schopno trávit mnohem déle, a tak vás jimi po delší dobu a lépe zasytit. Kvalitní potraviny jsou třeba brokolice, listová zelenina, avokádo, ořechy, kuřecí maso, vejce, hovězí maso. Tato jídla dokážou navíc spalovat tuky. Jde o složité potraviny, u kterých musí tělo vyvinout energii, aby je dokázalo zpracovat. Opačně pak fungují jídla, která jsou už předpřipravena, tzv. polotovary. I když mohou mít stejnou energetickou hodnotu, organismus se k nim staví zcela jinak. Tato jídla jsou plná sacharidů, které vás zasytí jen na chvíli, takže hrozí pravděpodobnost přejedení se.

  • Proč nestačí jen seškrtat denní energetický příjem

    ...

    Lidé mají často pocit, že pokud osekají svůj jídelníček z hlediska kilojoulů, zhubnou. Že když sníží denní energetický příjem o polovinu, kila půjdou dolů hladce. To možná ano, ale pouze na chvíli. Seškrtávání kilojoulů je totiž nejlepší cesta k tomu, stát se obětí jojo efektu. Když najednou budete jíst jenom 2000 kalorií, půjdou sice kila chvíli dolů, ale pak se to zastaví. Kromě kilojoulů si totiž nevědomky seškrtáte i živiny, jako jsou sacharidy, vláknina, bílkoviny a tuky, bez kterých bude váš metabolismus ztracený. Budete se zuby nehty bránit hladu, který brzy přijde, ale ani s tou nejlepší vůlí to nevydržíte. Výsledek bude takový, že sníte vše, na co přijdete, čímž do sebe dostanete mnohem více kilojoulů, než byl váš denní příjem před nápadem ho snížit.

  • Pohyb dokáže zázraky

    ...

    Kdy jindy, než na jaře byste se měli začít hýbat - stačí třeba začít pořádně chodit. Pokud denně ujdete dva kilometry ostrou chůzí, což vám zabere maximálně půlhodinu, budete už po měsíci moci pozorovat výsledek, který bude o to větší, pokud zároveň změníte jídelníček. Dvěma kilometry chůze denně oproti dosavadnímu stavu spálíte za měsíc kilo, což se nezdá jako moc, ale když budete chodit denně hodinu, už jsou to kila dvě a to jste ještě neubrali na jídle. Navíc se vám tím zlepší fyzička a přibudou svaly. 

  • Když si to přece jen chcete spočítat

    ...

    Chcete-li mít jistotu čtyř kil, uberte denně na jídle 1600 kilojoulů a na pohybu přidejte 2400 kilojoulů - to je hodina běhu, aerobicu nebo powerplate cvičení denně, kterou si samozřejmě můžete rozdělit do více častí, případně ji zkombinovat s chůzi. Nezapomínejte ani na posilování. 

/

Diskuse ke článku

.

Aplikace a kalkulačky

BMI
kalkulačka
Výpočet
energetického
příjmu

Jídelníčky na míru

Vyberte si jídelníček na míru
a hubněte konečně efektivněji