Ani při hubnutí nemusíte jíst celozrnné těstoviny! Na co si dát pozor | Jak zhubnout | Blesk.cz

Ani při hubnutí nemusíte jíst celozrnné těstoviny! Na co si dát pozor

  • Těstoviny by měly obsahovat vlákninu
    9. července  2015 
     06:00

    Není pravda, že při hubnutí nesmíte na těstoviny ani pomyslet. Rozhodně však nejde o nějaké dietní jídlo. Abyste po nich nepřibrali, nebo dokonce hubli, musíte se držet několika zásad – jaké to jsou, vysvětlují odborníci z iniciativy Vím, co jím. 

  • 1. Těstoviny musí obsahovat vlákninu. A kolik?

    Těstoviny by měly obsahovat alespoň 1,3 gramu vlákniny na každých 100 kilojoulů. Tak zní doporučení, které ohledně těstovin razí Petr Havlíček z iniciativy Vím, co jím. Zní to možná matematicky a složitě, avšak naštěstí se tento údaj dá čím dál častěji najít na obalu potravin. Pokud tam chybí, sáhněte raději po jiném výrobku. 

    ... • VIDEO: Vím, co jím

  • 2. Proč je vláknina tak důležitá?

    těstoviny

    Je nakonec jedno, zda se snažíte něco shodit nebo ne. Onen jeden gram na sto kilojoulů představuje zhruba pět gramů vlákniny na 100 gramů nevařených těstovin a měli byste takové koupit vždycky, protože lépe zaženou hlad. Těstoviny s nižším obsahem vlákniny vám jen zaplácnou žaludek, ale za hodinu už se budete ohlížet po něčem na zub. Vyplatí se hlídat také co nejnižší obsah sodíku. 

  • 3. Není třeba, aby šlo o cereální výrobky

    ...

    Musí být těstoviny celozrnné? Nikoli, zvláště pokud vám nechutnají, nenuťte se do nich. Když si vyberete kvalitní běžné těstoviny ze semolinové mouky a zároveň to nepřeženete s jejich množstvím – maximem je 100 gramů vařených těstovin – bát se jich nemusíte.  

  • 4. Rozhodující je způsob přípravy

    Špagety Premium jsou lepivé, oslizlé a lámou se.

    Volba správných těstovin je jedna věc, jejich úprava druhá a mnohdy ještě důležitější. Není přitom ideálem, abyste je jedli jen tak, doplňte je bílkovinami v podobě tuňáka, vejce či kuřete a spoustou zeleniny. Špatná není ani rajčatová omáčka, nakonec i ta boloňská, ale stopka by vás měla varovat před sýrem a smetanou. 

    Iniciativa Vím, co jím a piju je součástí globálního programu The Choices Programme, který umožňuje spotřebitelům lepší orientaci v nabídce potravin. Program vznikl na základě výzvy Světové zdravotnické organizace a Organizace OSN pro výživu a zemědělství. Právě tyto organizace upozornily na vybrané živiny, jejichž nadměrná konzumace výrazně zvyšuje riziko vzniku civilizačních chorob.

/

Diskuse ke článku

.

Aplikace a kalkulačky

BMI
kalkulačka
Výpočet
energetického
příjmu

Jídelníčky na míru

Vyberte si jídelníček na míru
a hubněte konečně efektivněji