Seriál: Tři kila pryč do léta? Stačí cvičit 12 minut denně! | Jak zhubnout | Blesk.cz

Seriál: Tři kila pryč do léta? Stačí cvičit 12 minut denně!

  • Pět kilo do léta ještě stihnete
    Pět kilo do léta ještě stihnete (Shutterstock.com)
    5. června  2015 
     06:00

    Máme pro vás skvělý tip, který vám pomůže nastartovat poněkud lenivé spalování, a vy tak stihnete do léta shodit několik kilo. Vtip návodu z webu Womanshealthmag.com spočívá v tom, že v pouhých dvanácti minutách stihnete vystřídat hodně rychlý pohyb s pomalým, ale intenzivním. Jinými slovy, střídáte aerobní pohyb s anaerobním, což je ke spalování potřeba. 

  • Dobrá zpráva: nemusíte sportovat celé hodiny

    ...

    Necvičíte, protože na to nemáte čas, natož abyste tak činili několikrát týdně a obětovali tomu celé hodiny? Nemusíte, význam mají i kratší chvilky, jen se musíte držet pravidel. Využijte návod, v němž se střídá pomalá i rychlá fáze – je to trik, který pomáhá sportovcům udržovat vyšší srdeční frekvenci déle ve srovnání s jinými typy intervalového tréninku. 

  • Plán s označením 30-20-10

    Aby měla chůze skutečně efekt, měli byste ujít alespoň 10 000 kroků, z toho minimálně 6 000 svižným tempem.

    Nejdříve se musíte rozehřát, potom postupujte podle následujícího 30-20-10 plánu, na jeho konci byste si měli dopřát sérii uvolňovacích cviků. Čas trvání je uveden v sekundách.

    • 0:00–00:30 hodně pomalý běh
    • 0:31–00:50 běh ve středním tempu
    • 00:51–01:00 sprint
    • 1:01–05:00 opakujte podle první minuty běh v intervalu 30-20-10 (celkem pětkrát)
    • 05:01–06:59 jděte vycházkovým tempem
    • 07:00–07:30 pomalý běh
    • 7:31–7:50 běh ve středním tempu
    • 7:51–08:00 sprint
    • 8:01–12:00 opakujte podle sedmé minuty běh v intervalu 30-20-10 (celkem pětkrát)
  • Varianta se švihadlem

    Jedním ze skutečně efektivních cviků je skákání přes švihadlo. Užijete si spousty legrace a navíc se zapotíte!

    Pokud vám venkovní běhání nevyhovuje, můžete cvičení modifikovat do domácí podoby například se skokem přes švihadlo. Důležité je dodržet tempo, intenzitu a dobu trvání cvičení. Možná to vypadá složitě, ale autoři rozpisu z kodaňské univerzity tvrdí, že vše se hodně rychle zautomatizuje.

  • Ideálně denně, nebo alespoň 4krát týdně

    ...

    Dvanáct minut denně byste ve svém rozvrhu najít mohli, co říkáte? Pro větší efekt se doporučuje cvičit ráno, pak si dejte sprchu a nasnídejte se, nezapomeňte na dostatek tekutin. Pokud se denně nedonutíte nebo nestíháte, držte se toho, že aby cvičení mělo smysl a projevilo se, musíte se k němu přimět alespoň čtyřikrát týdně. 

/

Diskuse ke článku

.

Aplikace a kalkulačky

BMI
kalkulačka
Výpočet
energetického
příjmu

Jídelníčky na míru

Vyberte si jídelníček na míru
a hubněte konečně efektivněji