Zhubněte rychleji! Aneb 10 tipů pro výkonnější spalování

  • Dieta nemusí stačit. Musíte přimět svůj metabolismus, aby byl výkonnější!
    Dieta nemusí stačit. Musíte přimět svůj metabolismus, aby byl výkonnější! (Shutterstock.com)
    11. května  2015 
     06:00

    Je skvělé, pokud několikrát týdně najdete čas a energii, abyste si zaběhali nebo rychle chodili po kopcích. Pak vás asi pomalý metabolismus trápit nebude. Ale pokud většinu dne prosedíte v kanceláři, pak ani přísná dieta nemusí zaručit, že se vám bude hubnutí dařit. Nemá cenu ještě více snižovat denní energetický příjem, musíte se začít více hýbat. Jak na to? Skvělý návod jsme našli na webu Health.com.

  • 1. Začněte hned ráno

    ...
    ...
    Autor: Shutterstock.com

    Nemusíte hned v nabitém rozvrhu zoufale hledat hodinu či dvě na posilovnu nebo běhání. Ale nařiďte si budík o čtvrt hodiny dříve, a hned jak zazvoní, vstaňte. Chvíli se protahujte a pak hned zařaďte dřepy, výskoky a běh na místě, případně skákání přes švihadlo. Pokud vám chybí inspirace, najdete ji na internetu například pod heslem "zahřívací cvičení". 

  • 2. Desetkrát denně se uveďte do vysokého tempa

    ...

    Plus minus každou hodinu během dne udělejte něco, co vám rozproudí krev – může to být třeba deset dřepů ve vyšším tempu po jednání s obchodním partnerem nebo výkopy nohou celou cestu od počítače na WC. A ano, i chvilka sexu večer s partnerem se počítá. Přes noc si samozřejmě dejte s cvičením pohov. 

  • 3. Buďte v chladu

    Topit se musí umět!

    Na jaře a v létě je to těžší, ale držte se pravidla, že váš metabolismus je v chladu účinnější. Ve dne stejně jako v noci. Týká se to třeba i výkonu klimatizace v kanceláři a toho, abyste nechodili zbytečně nabalení. V chladnějším počasí totiž tělo spaluje více tukových zásob – jinými slovy je metabolismus v takové chvíli výkonnější. 

  • 4. Když film, tak z podlahy

    ...
    Klidně se večer podívejte na nějaký film. Ale místo povalování se na gauči se uvelebte na podlaze. Je to méně pohodlné, což vás bude mimoděk nutit k tomu, abyste se hýbali. Stejně jako vám prospěje, když zapojíte všechny svaly během vstávání třeba cestou pro něco na žízeň. 

  • 5. Nevyrážejte bez žvýkačky!

    »Samovolná bublina vypuštěná při řeči s ředitelem školy, udělá své...«, říká se v jedné z povídek Šimka a Grossmanna. Jenže žvýkání je možná neslušné, ale rozhodně zdraví prospěšné.
    »Samovolná bublina vypuštěná při řeči s ředitelem školy, udělá své...«, říká se v jedné z povídek Šimka a Grossmanna. Jenže žvýkání je možná neslušné, ale rozhodně zdraví prospěšné.
    Autor: profimedia.cz

    Nemusíte tomu věřit, ale vědci z univerzity na Rhode Islandu v USA tvrdí, že ti, kdo žvýkají, spálí v průměru o pět až osm procent přijaté energie více než ti, kdo žvýkačky zavrhli. Možná to dokážou žvýkačky samy o sobě, možná žvýkání zažene hlad nebo prostě jen zabrání tomu, že si něco jen tak strčíte do pusy. 

  • 6. Nevyhýbejte se fyzické práci, neřešte všechno přes e-mail

    ...

    Je super, že dokážete kdykoli cokoli s kolegy v práci vyřídit přes e-mail nebo Skype... Nebo to zase tak skvělé není? Z hlediska vašeho zdraví a kondice bohužel ne. Přimějte se občas k tomu, že od počítače vstanete a půjdete to vyřídit osobně. Každý krok se počítá. Stejně si občas dopřejte pohyb v podobě toho, že si půjdete koupit něco k jídlu dál než do kantýny, a na výtah mezi patry rovnou zapomeňte. 

  • 7. Nastavte telefon, ať vás nutí k pohybu

    ...

    Nastavte si na mobilním telefonu každou půlhodinu (nebo celou hodinu, ale určitě ne méně často) upozornění – jakmile zazvoní nebo zavibruje, prostě vstaňte a dojděte si pro vodu, na WC nebo – pokud pracujete doma – třeba něco rychle přerovnejte. Věřte tomu, že jinak dokážete sedět u počítače hodiny bez hnutí, a to je prostě špatně. 

  • 8. Pusťte si do sluchátek rychlou hudbu

    Připravte si věci na sportování hned vedle postele, po ránu vás to bude motivovat!

    Pokud se vám přece jen podařilo urvat trochu času na běhání či chůzi, nahrajte si do mobilu nebo přehrávače nějakou rychlejší hudbu a pusťte si ji do sluchátek. Díky tomu se budete podvědomě pohybovat rychleji, a navíc budete držet tempo, což je vždycky dobře. Ideál se pohybuje někde kolem 140 úderů bicích za minutu. 

  • 9. Věřte nebo nevěřte, audioknihy pomáhají zhubnout

    ...

    Jestliže vás na hudbu moc neužije, zkuste audioknihu – třeba vás to přiměje vyrazit po práci alespoň na kratší procházku, ačkoli byste jinak raději leželi s knihou a už nedělali vůbec nic. A s audioknihou na uších se dá i cvičit!

  • 10. Vždycky udělejte pár pohybů navíc

    Stehna jako bohyně? Jde to!

    Rozhodli jste se, že půjdete místo jízdy MHD dvě stanice pěšky? Jděte nakonec tři. Chcete se jít projít na dvacet minut? Prodlužte si to na půlhodinu. Přebrali jste doma dvě police v knihovně podle plánu? Dejte si ještě jednu. Předepisuje vám ranní cvičení 10 dřepů? Udělejte jich dvanáct. Když se budete tímhle pravidlem řídit, nakonec vám začnou centimetry v pase nebo kolem stehen také ubývat rychleji, než jste původně doufali.

/

Diskuse ke článku

.

Aplikace a kalkulačky

BMI
kalkulačka
Výpočet
energetického
příjmu

Jídelníčky na míru

Vyberte si jídelníček na míru
a hubněte konečně efektivněji