Co nejíst před spaním? Květák, celer ani fazole! | Jak zhubnout | Blesk.cz

Co nejíst před spaním? Květák, celer ani fazole!

  • Před spaním nejezte určité potraviny, které vám budou rušit spánek.
    Před spaním nejezte určité potraviny, které vám budou rušit spánek. (Shutterstock)
    5. dubna  2015 
     06:00

    Když nemůžete v noci usnout, přijde náročné ráno a mizerný celý zbytek dne. Pokud se situace opakuje častěji, hrozí chronické problémy. Možná by vám ale stačilo jen upravit jídelníček. Co byste určitě neměli jíst před spaním?

  • Pizza

     

    K diabetu II. stupně mají blíže lidé s nezdravým životním stylem.

     

    Dobrota, kterou stačí jen přihřát v mikrovlnce – a ani to není kolikrát nutné. Vychutnáte si ji pěkně u počítače nebo u televize. Jenže pizza je těžké jídlo, které vás nasytí, ale i unaví, a navíc donutí váš žaludek pracovat ještě hodiny po posledním soustu. Podobně další tučná jídla, jako jsou hamburgery nebo hranolky, jsou složitá na trávení i přes den, natož na noc.

  • Květák a celer

     

    Zelené jídlo vám dodá energii a zhubnete.

     

    Zelenina je zdravá, lehká, málo kalorická a všemi doporučovaná součást jídelníčku. Ta že by mohla večer vadit? Je to tak, tedy hlavně ty druhy, které mají vysoký obsah vlákniny. Ta spánku totiž vůbec neprospívá. Třeba květák a brokolice se postarají o to, že nebudete moct v noci relaxovat. Pozor i na celer. Je zdravý a dietní, má ale i silné močopudné účinky, takže hrozí, že kvůli němu se budete v noci často budit kvůli nutné návštěvě toalety.

  • Kari

     

    Kari

     

    Pokud nechcete zůstat zbytečně dlouho vzhůru, vyhněte se večer i ostrému koření. Například kari na noc způsobuje plynatost a pálení žáhy. Pikantní jídlo obecně vyžaduje náročnější způsob trávení a vzhledem ke zpomalenému tempu trávení ve spánku je potřeba vynaložit mnohem více úsilí, a tak se během noci budete budit.

  • Fazole

     

    V kuchyni uděláte z fazolí spoustu lahůdek.

     

    Že fazole jakožto luštěniny způsobují plynatost, ani není nutné připomínat. Naše tělo je totiž tráví pomalu, a už proto nejsou vhodným jídlem před spaním. Nepříjemný pocit znásobíte, pokud si k nim vezmete kousek chleba, naopak vařená mrkev jejich účinky zmírňuje.

  • Slanina

     

    Slanina

     

    Vajíčka se slaninou si nechte na snídani, nastartují vás dobře do nového dne. Červené maso obecně je nabité bílkovinami a tuky a jeho cesta naším trávicím traktem je delší než u jiných potravin. Když si ho dáte večer, tělo bude mít celou noc co dělat, aby ho strávilo. Tahle práce může mít za následek neklidný spánek, nebo dokonce i nepříjemné křeče.

  • Hořká čokoláda a zmrzlina

    Hlavně ženy podrážděnost z nedostatku spánku zahánějí sladkostmi a kila jim přibývají.

    Kofein, který není dobrý pro kvalitní spánek, se neukrývá jen v kávě, cole nebo energetických nápojích, něco málo je ukryto i v hořké čokoládě. Kromě toho tuk a cukr hrozí zbytečným ukládáním. Když nebudete moct odolat, vychutnejte si jeden čtvereček – a stop. Večer nesahejte ani po zmrzlině. Je plná tuků a cukrů, které vaše tělo večer už nepotřebuje.

  • Alkohol

     

     

    Spousta lidí si myslí, že víno nebo dvě piva před spaním jim pomohou rychleji usnout. Ale není to pravda, příliš si po alkoholu neodpočinete nebo se budete každou chvíli probouzet. To ukazují i výsledky výzkumů. Čím více alkoholu před spaním vypijete, tím výraznější tyto negativní dopady budou. Proto je doporučeno omezit příjem alkoholických nápojů jen na jednu nebo dvě sklenky, a to ideálně 4 až 6 hodin před spaním. Chcete-li si zajistit opravdu dobrý spánek, je nejlepší se alkoholu vyhnout úplně.

  • Voda

     

    Minerální voda

     

    Průběžné pití vody dorovnává ztráty tekutin a zabraňuje dehydrataci, takže naše tělo pak funguje optimálně. Před spaním se ale příliš nedoporučuje, močový měchýř se naplní a probudí vás. Pokud se nechcete v noci uběhat, buďte s pitím vody opatrní.

/
Autor: zum

Diskuse ke článku

.

Aplikace a kalkulačky

BMI
kalkulačka
Výpočet
energetického
příjmu

Jídelníčky na míru

Vyberte si jídelníček na míru
a hubněte konečně efektivněji