Chcete mít v létě ploché břicho do plavek? Těchto 5 cviků vám pomůže! | Jak zhubnout | Blesk.cz

Chcete mít v létě ploché břicho do plavek? Těchto 5 cviků vám pomůže!

  • Jestli chcete do léta ploché bříško, pak teď je nejvyšší čas začít! Ještě to stihnete.
    30. března  2015 
     12:00

    Léto je sice zdánlivě daleko, ale vy si dovedete představit, co vás zase čeká. Přijde čas plavek a vy byste si kolem pasu nejradši uvázala velký šátek, který zakryje břicho. Jestli se tomu chcete letos vyhnout, cvičte. Pomohou vám naše cviky na zpevnění břišních svalů! Nezapomeňte k tomu přidat ještě další aktivitu. „Pouhým posilováním tuk na břiše nezmizí. Do tréninku je potřeba zařadit také aerobní aktivitu,“ upozorňuje trenérka Irena Finková z Contours.

  • Šikmé zkracovačky

    A)

    Šikmé zkracovačky a
    B)
    Šikmé zkracovačky b
    Výchozí poloha je leh na zádech, nohy jsou skrčené a přitažené k hýždím, pánev podsazená. Ruce jsou za hlavou, lokty svírají pohodlný úhel, jsou mírně sevřené. Ramena a lopatky nadzdvižené od podložky a brada je přitažena ke krku. S dlouhým výdechem se postupně "sbalujeme" tak, aby se od podložky vzdálily všechny hrudní obratle, levým loktem se přiblížíme k pravému kolenu nebo se ho dotkneme. Bedra zůstávají pevně přitisknutá k podložce. V horní poloze setrváme ve výdechu asi 2 vteřiny a pomalu spouštíme zpět. Po docvičení série opakujeme směrem ke druhé noze.

     

    Dejte si pozor na pokládání lopatek a ramen, chybné dýchání, švihový pohyb vzhůru, předsun hlavy a trčení brady vzhůru.

  • Zvedání trupu a kolene

    A)
    Zvedání trupu a
    B)
    Zvedání trupu b

    Výchozí poloha je leh na boku, nohy jsou lehce pokrčené před tělem, spodní ruka zapřena dlaní o podložku a horní ruka za hlavou. S výdechem zvedáme trup a horní nohu směrem k lokti. S nádechem spouštíme pomalu zpět.

     

    Dejte si pozor, abyste nohou příliš nešvihaly a nezadržovaly dech.

  • Lezení ve vzporu ležmo

    A)
    Lezení a
    B)
    Lezení b
    Zaujměte polohu s oporou o dlaně pod rameny (váha je rozmístěna na celou dlaň a prsty) a špičky chodidel na šířku ramen, trup je v jedné rovině s nohama, hlava v prodloužení trupu. Výrazně podsaďte pánev a vtáhněte podbřišek k páteři. Vytáhněte se z ramen vzhůru, lopatky jsou zatažené vzad a do stran. V této poloze přitáhněte koleno jedné nohy pod hrudník a zpět, aniž by se měnila poloha zbytku těla. Opakujte druhou nohou. Mezi opakováními můžete vždy zkontrolovat správnou výchozí polohu, případně ji opravit. Opakujte, dokud udržíte správnou polohu.

     

    Dejte si pozor na prohýbání v bedrech, propadání v lopatkách a ramenou, vytažení ramen k uším.

  • KrisKros

    A)
    KrisKros a
    B)
    KrisKros b
    Lehněte si na záda, levou nataženou nohu přednožte, pravou pokrčte a držte ji ve vzduchu. Dejte ruce v týl a vytočte trup tak, že máte levý loket u pravého kolene. Pravý loket je těsně nad zemí.

     

    Vyměňte nohy a současně vytáčejte trup na druhou stranu. S vytočením vždy výdech. Nyní máte nataženou nohu a pravý loket u levého kolene. Poté opět opakujte na druhou stranu.

     

    Snažte se vyvarovat chybného dýchání, švihového pohybu vzhůru, předsunu hlavy a trčení brady vzhůru.

  • Zkracovačky s pokrčením nohy

    A)
    Zkracovačky s pokrčením a
    B)
    Zkracovačky s pokrčením b
    Výchozí poloha je leh na zádech, nohy jsou skrčené a přitažené k hýždím, pánev podsazená. Ruce jsou za hlavou, lokty svírají pohodlný úhel, jsou mírně sevřené. Ramena a lopatky nadzdvižené od podložky a brada je přitažena ke krku. S dlouhým výdechem se postupně "sbalujeme" tak, aby se od podložky vzdálily všechny hrudní obratle. Společně s pohybem trupu zvedáme střídavě pokrčenou pravou a při dalším opakování levou nohu. Bedra zůstávají pevně přitisknutá k podložce. V horní poloze setrváme ve výdechu asi 2 vteřiny a pomalu spouštíme zpět.

    Nejčastější chyby – pokládání lopatek a ramen, chybné dýchání, švihový pohyb vzhůru, předsun hlavy a trčení brady vzhůru.

     

     

     

     

     

/

Diskuse ke článku

.

Aplikace a kalkulačky

BMI
kalkulačka
Výpočet
energetického
příjmu

Jídelníčky na míru

Vyberte si jídelníček na míru
a hubněte konečně efektivněji