5 důvodů, proč máte stále velké břicho. Moc solíte nebo máte málo hořčíku | Jak zhubnout | Blesk.cz

5 důvodů, proč máte stále velké břicho. Moc solíte nebo máte málo hořčíku

  • Jestli se vám stále nedaří shodit centimetry v pase, možná je to tím, že jste ve stresu a hormon kortizol ukládá zásoby tuku právě v této oblasti.
    25. února  2015 
     06:00

    Potíte se v tělocvičně, o čokoládě se vám už nejvýše zdá, protože ji nejíte, a přesto břicho ne a ne splasknout? Někde děláte chybu, jde pouze o to, přijít na to kde! Je možné, že máte nedostatek hořčíku nebo příliš solíte. 

  • Nedostatek hořčíku

    Minerál hořčík má v těle na práci více než 300 chemických reakcí, mimo jiné udržuje stabilní srdeční rytmus, reguluje hladinu cukru v krvi, ale také může pomoct při hubnutí tím, že pomáhá rychlejšímu spalování tuků. Podle jedné britské studie může mít hořčík některé příznivé účinky na snížení zadržování tekutin v průběhu menstruačního cyklu, což znamená, že se budete cítit méně nafouklá.

    Snažte se tedy do svého jídelníčku zařadit jídlo bohaté na hořčík, jako jsou listová zelenina, luštěniny nebo ořechy. 

    Jezte zelený salát, je plný hořčíku, který může urychlit spalování tuků.
  • Špatné cvičení

    I když se to může zdát skutečně paradoxní, tak jednou z příčin toho, proč nemáte ještě ploché břicho, je to, že špatně cvičíte. Jak se to vůbec může stát? Pokud chodíte si zaběhat na pětačtyřicet minut na pás konzistentní rychlostí, tak pravděpodobně ze začátku nějaké to kilo shodíte, ale poté se spalování pozastaví. 

    Neznamená to ale, že musíte přestat s tímto kardio cvičením, to vůbec ne! Ale k tomu musíte přidat ještě další cvičení, konkrétně silové cvičení. Při posilování se vám budou zpevňovat svaly a zároveň spalovat tuky. Bříško se vám poté vytvaruje mnohem rychleji.

    Kromě kardia si do tréninku přidejte i posilování.
  • Nedostatek spánku

    Spousta lidí spánek podceňuje, protože má pocit, že prostě tolik nepotřebují. Ráno se probudí po pár hodinách bez jediné známky únavy. Ve skutečnosti má ale spánek vliv na mnoho sfér našeho života, aniž bychom si to uvědomovali, protože to na sobě přímo necítíme.

    Například ženy, které spí pět a půl hodiny denně a méně, mají o 32 % vyšší pravděpodobnost, že se budou muset vypořádat s nějakým tím kilem navíc. Protože nedostatek spánku vyplavuje hormon ghrelin, který podporuje chuť k jídlu, proto má člověk chuť sníst toho mnohem více, než když si dá kvalitní spánek.

    Nedostatek spánku v člověku probouzí chuť k jídlu
  • Sůl všude, kam se podíváte

    Jestli se vám zdá, že si dáte nějaké trochu slanější jídlo a pak se cítíte nafouklí, pak to není pouhý dojem. S nadbytkem soli se totiž tělo vypořádá tak, že zadržuje více vody, aby tuto jedovatou látku lépe vstřebalo a nakonec vyplavilo. I když jste se odnaučili solit, neznamená to ještě, že jste s tím skoncovali. Sůl je obsažena v mnohých potravinách, proto důkladně čtěte etikety se složením. 

    Pokud jde o solení v kuchyni, snažte se mu úplně vyhnout a jídla ochucujte přírodními bylinkami. Na koření buďte opatrní, i některé směsi mohou obsahovat sůl. 

    Tu nejlepší péči najdete v kuchyni!
  • Nadmíra stresu

    V práci vše honíte na poslední chvíli, účty vám začínají přerůstat přes hlavu a děti stále něco potřebují a vy jim samozřejmě jako správná matka chcete vyhovět. Jestli se v tom vidíte, pak není překvapivé, že tuk z břicha nemizí. Může za to stresový hormon kortizol, který se vyplavuje právě ve chvíli, kdy je člověk ve stresu. Ten zadržuje tuky v těle, a ještě ke všemu je dokáže trochu zvětšit. To právě proto, aby tělo bylo dostatečně silné zvládnout všechny potíže. Dalším důsledkem je větší chuť k jídlu, protože tělo má pocit, že potřebuje více energie, tedy více cukrů a tuků.
    Stres a únava dietu provázet nemusí

/

Diskuse ke článku

.

Aplikace a kalkulačky

BMI
kalkulačka
Výpočet
energetického
příjmu

Jídelníčky na míru

Vyberte si jídelníček na míru
a hubněte konečně efektivněji