Tajemství hubnutí odhaleno: Ke štíhlé postavě se prospěte! | Pro ženy | Blesk.cz

Tajemství hubnutí odhaleno: Ke štíhlé postavě se prospěte!

21. listopadu 2013 | 13:15

Snažíte se zhubnout, ale nejste zrovna fanynka cvičení a trápení se v posilovně? Začněte se ukládat ke spánku i vstávat ve stejný čas! Hladina tělesného tuku vám začne rychle klesat.

Vědci zjistili, že lidé s nejlepšími spacími návyky mají méně tělesného tuku. Nová studie, do které se zapojilo více než 300 žen ve věku od 17 do 26 let prokázala, že lidé, kteří vstávají a chodí spát ve stejný čas každý den jsou štíhlejší, než ti s nepravidelným spánkem.

Vyšší množství tělesného tuku měly ženy, které denně spaly méně než 6,5 hodiny nebo více než 8,5 hodiny. To ale nebyl jediný faktor. Studie zveřejněná v časopise American Journal of Health Promotion naznačila, že stejně důležitá jako délka spánku je i jeho kvalita a to, jestli chodíme spát a vstáváme pokaždé přibližně ve stejnou dobu, nebo jestli je náš spánkový režim rozkolísaný.  

V těsném objetí, nebo zády k sobě? To, jak spíte, napoví o vašem vztahu mnoho.
"Lidé, kteří každý den vstávají a chodí spát ve stejný čas jsou štíhlejší, než ti s nepravidelným spánkem. Ženy, u kterých rozdíl během týdne činí víc než 90 minut, mají vyšší hladinu tělesného tuku než ty, u nichž je rozdíl menší než 60 minut," prozradil autor studie, profesor Bruce Bailey z Brigham Young University.

Syndynka se se mnou přišla ve snu rozloučit.
Významná je zejména stabilní doba vstávání. Takzvaní "víkendoví spáči" by se tak teď měli nad sebou zamyslet.  Své "vnitřní hodiny" totiž neoklamou a svým dospáváním mohou napáchat víc škody než užitku. 

Navíc, když nemáte dostatek spánku, jste nejen unavení, ale i více jíte. Nespavost totiž může vést k narušení hladiny hormonu leptinu, takzvaného "hormonu hladu", který zapříčiňuje, že se nedospalí lidé přejídají. Vyplynulo to ze studie vědců z Walter Reed Army Medical Centre ve Washingtonu.