Jak se o svátcích nepřejídat? Mlsání zarazí vločky, banán a čistá voda | Pro ženy | Blesk.cz

Jak se o svátcích nepřejídat? Mlsání zarazí vločky, banán a čistá voda

2. prosince 2013 | 14:01

Prosinec je obdobím plným večírků, návštěv s pohoštění, cukroví a vůbec dobrého jídla. Jenže jak se ubránit neustálému přejídání, když voňavé nástrahy číhají na každém kroku? Máme pro vás pár tipů, díky kterým svoji „žravou“ minimalizujete.

Díky snídani se nepřejíte

Pořádná snídaně dokáže s vaším apetitem udělat doslova divy. Klíčem k tomu, abyste se celý den nepřejídali, je ranní přísun bílkovin. Díky vydatné porci bílkovin po ránu, budete mít během dne menší hlad, energie vám vydrží déle a navíc nebudete mít příliš velký přísun kalorií, takže nepřiberete. Pokud k nim navíc přidáte i dávku draslíku, který je obsažen v čerstvém ovoci a zelenině, vyhnete se přes den i nadýmání a pocitu plynatosti.

ss
Voda zažene hlad

Potřebujete se vyhnout přejídání? Pak vsaďte na obyčejnou vodu. Před každým jídlem vypijte velkou sklenici studené vody, můžete si ji dochutit citronem nebo salátovou okurkou, a teprve za 10 minut zasedněte ke stolu. Voda zaplní žaludek, takže spořádáte menší porci jídla a navíc protože tělo musí studenou vodu zahřát na svou teplotu, spálíte mnohem více kalorií.

banány
Vsaďte na banán

Ke stejnému nasycovacímu triku můžete použít také banán. Ovoce obsahující velké množství vitamínu A a B, vápníku a hořčíku, dokáže zasytit žaludek na dlouhou dobu nebo zahnat mlsnou. Ideálně si jej tedy dejte před každým jídlem, před tím, než vyrazíte do cukrárny nebo na návštěvu, nebudete tak mít hlad ani chuť na sladké a vyvarujete se přejídání.

...
Ovesná dieta

Jestli se nemůžete v mlsání udržet, vyzrajte na svoji žravou díky ovesným vločkám. Vyzkoušejte ovesné sušenky nebo cukroví, které chutná skvěle, obsahuje velké množství vlákniny a dokáže zasytit tak, že vám místo běžného balíčku cukrovinek bude stačit jen pár kousků.