Sobota 19. září 2020
Svátek slaví Zita, zítra Oleg
Polojasno 20°C

Desatero správného hubnutí: Stanovte si cíle a občas zhřešte

3. října 2013 | 16:00

Při cestě k vysněné postavě nepotřebujete držet drastické diety, ani pojídat prášky na hubnutí. Stačí se držet "posvátného" desatera, díky kterému budete brzy o pár kilo lehčí.

1. Zapisujte si vše, co sníte

Vtěšina lidí není schopná přesně odpovědět na otázku, kolik toho za den snědli. Někdo si nevzpomene na svačinu, na ujídání při vaření nebo dojídání po své ratolesti. Nejlepším pomocníkem je tužka a papír. Když si povedete svůj jídelní deníček, budete mít perfektní přehled o tom, co jste snědla. Díky zapisování také vystopujete své zlozvyky, kterých se postupně můžete zbavovat.

2. Nezajídejte špatnou náladu

Všichni známe ty chvíle, kdy je nám na nic a nejlepším přítelem se nám stane tabulka čokoláda, nebo pytlík brambůrků. Snažte se zaplnit lednici zeleninou, kterou v případě nouze můžete zobat. Když se ani tak nezbavíte touhy na sladké a slané hřešení, přichází na řadu rozhovor se svým já. Zkuste si urovnat myšlenky a zjistit, proč se cítíte pod psa.

...

3. Nezakazujte si jídlo

Nikdy si neříkejte, že konkretní nezdravé jídlo je vyloženě zakázané. Tento přístup může vyústit v to, že vás posedne chorobná touha na "zakázané ovoce". Čas od času si dobřejte i nezdravý pokrm, ale v menším množství. Tím na pár dnů ukojíte vaše potřeby.

4. Nezapomínejte na ovoce a zeleninu

Je nám jasné, že tuhle otřepanou frázi, jste slyšela minimálně stokrát. Ale ovoce a zelenina jsou opravdu základem každého zdravého jídelníčku. Rozdělte si příděl ovoce a zeleniny do pěti menších porcí a máte vyhráno. Nejen, že vás zasytí a dodají vitamíny, ale také přinutí vaši váhu konečně hlásit příznivé zprávy,

5. Nepřeceňujte se

Dalším důležitým krokem je stanovit si reálné cíle. Když si řeknete, že za týden chcete být o 5 kilo lehčí, akorát bude frustrovaná. Raději si naplánujte drobné změny v jídelníčku, cvičení a životním stylu vůbec.

...

6. Nezničte si tělo ani peněženku

Existují dva nejčastější extrémní přístupy v hubnutí. Jeden z nich spočívá v nákupu všemožných hubnoucích přístrojů, prášků a procedur. Tento způsob se výrazně podepíše na vaší peněžence. V druhém případě se ženy týrají drastickými dietami a tím si ničí tělo. Ani jeden přístup není správný! Zkuste jíst málo a často, nevynechávejte ani snídaně a občas se proběhněte na čerstvém vzduchu.

7. Nepodceňujte pitný režim

Další z otřepaných, ale pravdivých frází. Dostatečný příjem tekutin opravdu dokáže zázraky. Do příjmu tekutin nikdy nezapočítávejte kávu, která má naopak odvodňující účinek. Naučte se s prožitkem pít obyčejnou vodu. Díky ní si také vychutnáte pravou chuť veškerého jídla, které konzumujete, A pokud se vám čistá voda opravdu příčí, přidejte do ní pár kapek citrónové šťávy.

8. Nehladovte po cvičení

Nechcete po cvičení jíst, protože máte dojem, že je to kontraproduktivní? Chyba! Během cvičení i po něm spotřebovává vaše tělo cukr obsažený v krvi a snižuje hladinu glykogenu ve svalech. Pokud potřebný cukr nedoplníte jídlem, může se stát, že se úbytek hmotnosti nedostaví. Ideální svačinkou je banán nebo třeba energetická tyčinka.

...

9. Nevynechávejte pohyb

Téměř všechny studie dokazují, že i když zhubnete pomocí diety, zcela jistě se kila začnou vracet, pokud nebudete cvičit. Mezi doporučené cvičení patří nejrůznější posilování, běh i oblíbený aerobic, zumba nebo výuka tance. Na začátku stačí věnovat cvičení 20 minut dvakrát denně.

10. Nebuďte v tom sama

Je jedno, že vy potřebujete shodit dvacet kilo a on pět. Vždy se vám bude mnohem lépe hubnout s parťákem. Přizvěte ke svému plánu svého muže, kamarádku nebo třeba sestru a uvidíte, že ve dvou se to lépe táhne. Kromě vzájemné podpory a porozumění si také si můžete předat získané zkušenosti.