Sobota 19. září 2020
Svátek slaví Zita, zítra Oleg
Polojasno 20°C

Triky na hubnutí ze světa: Japonci hubnou spánkem, Maďaři kyselou okurkou

  • Věřili byste, že každá země má své hubnoucí triky?
    19. září 2013 | 11:00

    Jiný kraj, jiný mrav, to platí i v hubnutí. Inspirujte se hubnoucími triky Brazilek, Němek nebo žen z Jižní Afriky.

  • Thajsko sází na koření


    Thajská polévka
    Thajská kuchyně patří mezi jednu z nejpálivějších, jakou můžete ochutnat. A právě v její pálivosti je celý ten trik thajských žen, jak být štíhlé. Chilli, feferonky a další ostré ingredience totiž nakopnou metabolismus a tím se rychleji spalují tuky. Navíc díky tomu, že jsou jídla ostrá, strávníci nehltají, ale naopak jedí velmi pomalu a tělo tak dokáže potravu lépe zpracovat.
  • Poláci jedí doma


    Rodinná večeře
    Poláci mají velký smysl pro rodinu a tak místo toho, aby se ládovali jídlem někde v restauraci či fastfoodu, raději si připraví společnou večeři doma. Tím ušetří dvojnásobně, jednak peníze a jednak zbytečně nabraná kila.
  • Brazilci se ládují fazolemi s rýží


    Fazole s rýží
    Proč jsou Brazilky krásně štíhlé? Tajemství je v jejich tradičním pokrmu sestávajícím z fazolí a rýže. Tento pokrm obsahuje dostatečné množství vlákniny, která napomáhá správnému trávení, stabilizuje množství cukru v krvi a je natolik syté, že ho stačí sníst jen malou porci. Díky jeho časté konzumaci si snižují riziko nadváhy až o 14%.
  • Němci si dopřávají vydatnou snídani


    Snídaně
    To, že snídaně je základ dne říkali už naše babičky. V Německu si dopřávají opravdu vydatné snídaně, na stole nesmí chybět celozrnné pečivo, ovoce, ale i maso a vejce. Velká ranní hostina nejenže nakopne metabolismus, který pak lépe funguje po celý den, ale také rozpohybuje mozkovou činnost.
  • Švýcaři nedají dopustit na müsli


    Přiznejme si, ovesné otruby ani špaldové vločky samy bůhvíjak nechutnají. A tak vznikly müsli "nesmysly" jako opékané, přeslazené záležitosti, které sice sní každý, ale ke štíhlé linii nepomohou.
    Právě ve Švýcarsku müsli vymysleli, je tomu už více jak 100 let, co jej jeden švýcarský lékař začal podávat k snídani či ke svačině pacientům v nemocnici. Velké množství rozpustné vlákniny snižuje cholesterol v krvi, upravuje trávení a hlavně dokáže dlouhodobě nasytit.
  • Britky si dávají menší porce


    Malá porce jídla
    V restauracích i doma si Britové dávají na talíř menší porce než my. Možná je to jejich přirozenou distingovaností, která jim brání nechat si nandat porci, která by doslova přetékala z talíře, nebo jen myslí na svou postavu. Ať tak či onak, vyplácí se jim to.
  • Francouzi si dopřávají čas


    Odhadněte už na schůzce jaký bude milenec.
    Francouzi jsou bohémové a stejně tak jako k životu, přistupují i k jídlu. Rádi si jídlo vychutnávají a rozhodně u toho nehodlají spěchat, na hlavní jídlo si dávají minimálně 40 minut a to ať jedí doma nebo v restauraci. Důkladné žvýkání a pomalé polykání nejen nechá skvěle vyniknout chuti pokrmů, ale také je prospěšné pro zažívání a následné spalování tuků. Díky pomalému jídlu se navíc do těla nedostává tolik vzduchu, jako když jej rychle slupnete, a tak nehrozí nafouknuté břicho a plynatost.
  • Mexický maxi oběd


    Špenátové palačinky si zamilujete
    Mexičani příliš neholdují snídaním, naopak sází na vydatný oběd, který pojídají mezi 14 a 16 hodinou. Jedná se tak vlastně o pozdní oběd a brzkou večeři zároveň, takže večer už si pak dopřejí jen něco opravdu malého a navíc než jdou spát, stihnou obědové kalorie ještě spálit.
  • Malajsie se pyšní kurkumou


    Kurkuma
    Toto koření, které podle vědců dokáže potlačit růst tukové tkáně, je klíčovou součástí malajských pokrmů. Nejenže podle studie vědců dokáže kurkuma snížit riziko ukládání tuků v těle, ale také zabraňuje plynatosti a potížím se zažíváním, a to je asi důvod, proč vypadají malajské ženy tak skvěle.
  • Maďaři jedí kyselé okurky


    Připravte si ty nejlepší zavařované okurky.
    Do maďarské kuchyně kyselé okurky neodmyslitelně patří a jak se ukázalo, nejen pro jejich výraznou chuť. Konzumace kyselých okurek se díky kyselině octové může stát dietní záležitostí. Nejen že snižuje krevní tlak a hladinu cukru v krvi, ale také brání ukládání tuku v těle. To je asi ten důvod, proč se k maďarské klobáse podává tento zelený kyselý zázrak.
  • Jižní Afrika se neobejde bez čaje rooibos


    Čaj rooibos
    Pití čaje rooibos vám může ušetřit velké množství kalorií. Tento čaj je vyráběn z kúry afrického stromu rooibos a obsahuje velké množství vitamínů, minerálů a antioxidantů. Díky své přirozeně nasládlé chuti je lahodnější než zelený čaj a nemusíte si jej doslazovat. V Jižní Africe jej popíjejí teplý během celého dne a tím podporují správné trávení a zažívání.
  • Japonci chodí spát


    Víte, co vám říkají vaše sny?
    Nejenže je japonská strava velmi dietní a lehká, ale Japonci mají ještě jeden hubnoucí trik. Chodí si totiž zdřímnout. Podle vědeckých studií je 20-30ti minutový spánek během dne doslova dietní zázrak. Během spánku se totiž do tukových buněk uvolňuje leptin, jehož funkcí je adaptace organismu na hladovění, řídí energetický výdej a nutriční zásoby v těle. Zjednodušeně by se tedy dalo říci, že pokud máte hlad, možná nepotřebujete jíst, ale spíše spát.

Diskuse ke článku
.