3 kila za 5 dnů: Zhubněte do plavek s mrkví | Pro ženy | Blesk.cz

3 kila za 5 dnů: Zhubněte do plavek s mrkví

8. července 2013 | 06:00

Na málokterou zeleninu se můžete tak těšit, jako právě na mrkev. Dá se totiž připravit na mnoho způsobů, a tak během diety nezevšední.

Mrkev je bohatá na vitamíny a minerály. Je skvělým zdrojem sodíku, draslíku, vápníku nebo hořčíku a železa, ale také Beta karotenu a mnoha dalších. Zelenina navíc obsahuje pektin. Tato vláknina dokáže v žaludku zvětšit svůj objem, díky tomu nejen navozuje pocit sytosti, ale také chrání žaludek a střeva.

Základem 5ti denní diety, při které se můžete zbavit až 3 kil, je samozřejmě mrkev A to jak syrová tak i vařená, která je ještě zdravější. Každý den byste jí měli sníst asi půl kilogramu.

Mrkev
1. Den

Snídaně: Mrkvový džus
Svačina: Syrová mrkev pokrájená na nudličky a dip z nízkotučného jogurtu a bylinek
Oběd: Tuňák ve vlastní šťávě s dušenou baby karotkou
Svačina: Mrkvovo-jablečný džus
Večeře: Syrový mrkev a řapíkatý celer s nízkotučným tvarohem a bylinkami

2. Den

Snídaně: Omeleta z vaječných bílků do které nastrouhejte jednu syrovou mrkev
Svačina: Plátek celozrnného chleba s tenkou vrstvou margarínu a plátky vařené mrkvě
Oběd: Pečené kuřecí stehno, se kterým společně upečte jednu mrkev, červenou řepu a cuketu
Svačina: Mrkvovo-jablečná šťáva
Večeře: Zeleninový salát s mrkví a nízkotučným sýrem

Mrkvová šťáva
3. Den

Snídaně: Mrkvový salát s citronovou šťávou
Svačina: Mrkvovo-jablečná šťáva
Oběd: Dušené kuřecí prso s mrkvovým pyré
Svačina: Vejce natvrdo s mrkvovými plátky
Večeře: Strouhaná mrkev s nízkotučným sýrem ochuceným chilli

4. Den

Snídaně: 4 plátky šunky, mrkev a paprika
Svačina: Mrkvovo-jablečný salát
Oběd: Dušená mrkev s hráškem a pečené brambory
Svačina: Mrkev nakrájená na plátky s dipem z nízkotučného jogurtu a bylinek
Večeře: Pečená mrkev s olivovým olejem a rozmarýnem, nízkotučný tvaroh s bylinkami

Glazírovaná sladkokyselá mrkev
5. Den

Snídaně: Mrkvový džus
Svačina: Mrkvovo-jablečný salát
Oběd: Dušená treska s mrkví a květákem
Svačina: Strouhaná mrkev s vlašskými ořechy a nízkotučným jogurtem
Večeře: Zapečená mrkev se sýrem a vajíčkem¨