Víte, co jíte? Nejvíce tuku je tam, kde ho nečekáte! | Pro ženy | Blesk.cz

Víte, co jíte? Nejvíce tuku je tam, kde ho nečekáte!

25. října 2012 | 14:45

Večeříte sýrové chuťovky s hroznovým vínem, zapíjíte je sklenicí dobrého vínka a po měsíci se vám najednou "smrsknou" kalhoty. Na které "dietní" pochoutky si raději dát pozor? My to víme!

Ryby

Proč jsou ve všech dietách povoleny, i když jsou poměrně tučné? Doporučují se pro vysoký obsah omega-3 a omega-6 nenasycených mastných kyselin, které odbourávají špatný cholesterol.

Užijte si:
tresku - 1 g tuku na 100 g
krevety - 1 g tuku na 100 g

Dejte si, ale s mírou:
kaviár - 15 g tuku na 100 g
lososa - 23 g tuku na 100 g

Uzeniny
I když se párečky jmenují dětské, dětem je raději nedávejte!

Co může být tučného na uzeninách? Vždyť je to uzením "odtučněné" maso. Jenže je v tom háček. Není to (vždy) maso! Kromě éček na vylepšení barvy, chuti a konzistence bývá základní složkou měkkých salámů a párků masný separát (rozemleté kosti, kůže, chrupavky) smíchaný s vývarem z vepřových kůží!

Dejte si:
sušenou šunku - 3 g tuku na 100 g
dušenou šunku s vysokým podílem masa - 2 - 4 g tuku na 100 g

Obloukem se vyhněte:
drůbežím párkem - 11 g tuku na 100 g
jaterní paštice - 43 g tuku na 100 g

Sýry

Pokušení! Krásné, voňavé, krémové... Ach! Ale proč nám z nich tak rostou ty zadky? Protože je to čistý mléčný tuk protavený do atraktivních tvarů a chutí. Nic ve zlém, ale kdo chce zhubnout, ať nesnídá camembert.

Dobře vybraná láhev také dojde pod stromečkem uznání
Dejte si:
olomoucké syrečky - 1 g tuku na 100 g
cottage cheese - 1 - 4 g tuku na 100 g

S mírou jezte:
nivu - 34 g tuku na 100 g
mascarpone - 45 g tuku na 100 g

Müsli

Přiznejme si, ovesné otruby nebo špaldové vločky až na pár výjimek samotné bůhvíjak nechutnají. A tak vznikly müsli "nesmysly" jako opékané, přečokoládované, přeořechované a přeslazené záležitosti, které sice sní každý, ale ke štíhlé linii nepomohou. Právě naopak. Zde nejsou odstrašující ani tak hodnoty tuků, ale cukru, který se přeměňuje hádejte na co?

Vychutnejte si:
ovesné otruby - 1 g tuku, 9 g sacharidů na 100 g a k tomu nejvyšší podíl rozpustné vlákniny

extrudovaný amarant - 8 g tuku, 60 g sacharidů, ale 100 g sáček je větší než kilo mouky a to si do jogurtu najednou nenasypete. Je vhodný i pro celiatiky a považuje se za jednu z nejvýživnějších obilovin.

Vyhněte se:
kukuřičným cereáliím - 4 g tuku vyváží 81 g sacharidů na 100 g
Zapečený müsli - 16 g tuku na 100 g (plus bonus v podobě 65 g sacharidů)

Přiznejme si, ovesné otruby ani špaldové vločky samy bůhvíjak nechutnají. A tak vznikly müsli "nesmysly" jako opékané, přeslazené záležitosti, které sice sní každý, ale ke štíhlé linii nepomohou.

Autor: Eva/Martina Koprušáková