Pátek 25. září 2020
Svátek slaví Zlata, zítra Andrea
Zataženo, déšť 16°C

Hubněte podle typu postavy: Jste jako přesýpací hodiny?

23. ledna 2012 | 06:47

Po svátcích mnozí z nás zkouší různé diety. Možná se vám stane, že začnete s takovou, po které vaše kamarádka přímo zázračně zhubla, zatímco vám se nedaří shodit ani gram. Může to být v tom, že máte jinou postavu.

Jiná postava, odborně řečeno somatotyp, je totiž většinou skutečným důvodem, proč někdo hubne při takové a jiný při makové dietě.

Než se tedy pustíte do shazování kil, je důležité vědět, jak na tom jste konkrétně vy. U každého člověka skutečně funguje jinak i metabolismus – někdo spaluje kalorie rychleji, někdo pomaleji.

I když sami sebe nezařadíte do žádného z níže uvedených typů postavy, přece jenom jste určitě některému podobná více. Podle toho tedy zkuste „dietovat“.

Víte, „co“ jste?

* V první řadě musíte zjistit, jaký somatotyp vlastně jste: jablko, válec, hruška, nebo přesýpací hodiny?

* Potraviny, které postavě typu válec vůbec neublíží, se můžou snadno „nalepit“ na somatotyp hrušky. Je vždy dobré poradit se s odborníkem, podle čeho si máme vybírat vhodné potraviny a sportovní aktivity

Tvar ženské postavy: přesýpací hodiny

Přesýpací hodiny

Silueta přesýpacích hodin
Do tohoto typu postavy spadají košatější typy žen, u kterých se přírůstek hmotnosti projevuje hlavně na hrudníku, zadku, vnější i vnitřní straně stehen a na břiše.

Všeobecně se ale dá říct, že když přibírají, tak rovnoměrně po celém těle. Vyznačují se širšími rameny, dlouhým krkem, kulatými boky a kostnatýma rukama a nohama.

Krásky, které mají postavu přesýpacích hodin:

Vhodné potraviny

Jejich metabolismus je pomalejší. Bez kontroly jídelníčku snadno přibývají na váze.

Mandarinka
Vhodné jsou pro ně potraviny s nízkým až středním glykemickým indexem – to znamená většina ovoce a zeleniny, semínka (dýňová, slunečnicová a podobně).

Je důležité, aby zvýšily příjem bílkovin – kuřecího masa, olejnatých ryb. Měly by jíst i hodně zeleniny.

Naopak omezení se týká mléčných výrobků, rafinovaného cukru, bílého chleba, brambor, těstovin, tučnějšího masa a rýže.

Pohyb

Spinning je sklvělý pro spalování kalorií
S tímto typem postavy byste se měly věnovat hlavně vytrvalostním sportům (například spinning, chůze, běh)  a posilování s těžkým závažím kvůli silnějším stehnům.

Při správné úpravě stravy rychle nabíráte svalstvo, a zpevňujete tak postavu!

V dalších dílech se dozvíte rady pro postavy typu: jablko, hruška a válec.

Nehubnete a jste pořád ve stresu? Víme, co s tím!

Autor: Silvie Risová, Kbak