Hubněte podle typu postavy: Jste širší v bocích jako hruška? Vynechte vše tučné! | Pro ženy | Blesk.cz

Hubněte podle typu postavy: Jste širší v bocích jako hruška? Vynechte vše tučné!

25. ledna 2012 | 06:27

Somatotyp hruška se u žen vyznačuje úzkými rameny, níže posazeným pasem, širokými boky, silnějšími kotníky a delšími prsty. Hubnutí v kritických partiích jim dá největší práci.



Nedaří se vám pořád shodit, i když držíte zaručenou dietu své kamarádky? Možná je to tím, že jste rozdílné somatotypy.

Ověřte si, která dieta a pohyb se hodí právě pro váš typ postavy. Základní pravidla přináší náš seriál.

Pokud jste širší především v dolní čísti těla, přitom ruce zůstávají stále štíhlé a prsou se tukové zásoby sotva dotknou, je tento díl určený právě vám.

 

Víte, „co“ jste?

* V první řadě musíte zjistit, jaký somatotyp vlastně jste: jablko, válec, hruška, nebo přesýpací hodiny?

* Potraviny, které postavě typu válec vůbec neublíží, se můžou snadno „nalepit“ na somatotyp hrušky. Je vždy dobré poradit se s odborníkem, podle čeho si máme vybírat vhodné potraviny a sportovní aktivit.

Tělo jako hruška

Postava „hruška“ vypadá velmi žensky. Proto kritickými místy, kde jsou kila vidět nejvíc, jsou zadek a stehna. Tam se drží tukové zásoby, i když se snaží sebevíc zhubnout.

Přesto se s tím něco dělat dá. Stačí trochu pozměnit jídelníček dle tohoto typu, důležitější je však redukovat již uložené tuky vhodným pohybem.

Vhodné potraviny

Nejvíce jim přidávají na váze tučné smetanové krémy, zmrzlina, tučná kořeněná jídla masitá jídla ztužené tuky a omáčky.

Tyto potraviny by měly vyměnit za celozrnné pečivo, ovoce, zeleninu, potraviny s vysokým obsahem vlákniny (listová zelenina, jablka, hrušky atd.), jogurty.

Jejich metabolismus je pomalejší, proto by jejich večeře, ale i snídaně, měly být lehčí.

Pohyb pro štíhlejší boky

Ženám s tímto typem postavy prospívá takový sport, který rovnoměrně formuje horní i dolní část těla.

Nejrychleji zhubnou díky aerobním aktivitám (spinning, běh, taneční formy aerobiku a podobně).

V jejich případě je ale i potřeba vhodným posilováním vytvarovat i zádové svalstvo, břicho, ramena a vůbec celý trup, hlavně se však zaměřit na problematické partie.

Ženy s hruškovitou postavou by tedy kromě sportů na spalování energie měly nejméně dvakrát týdně navštívit posilovnu.

Nakonec se dozvíte rady pro postavu typu a válec.

Autor: Silvie Risová, Kbak