Pátek 24. května 2024
Svátek slaví Jana, zítra Viola
Oblačno, déšť 21°C

Třídenní dieta: Poslední pomoc do plavek!

11. července 2011 | 15:02

Dovolená ze dveřmi a vy pořád nemáte tělo ideální do plavek? Tahle dieta vám pomůže rychle a zdravě dostat dolů až dvě kila.

Pokud jste zatím nestihla dlouhodobější hubnoucí program, nebo máte jen pocit, že po všem snažení by to chtělo ještě trochu splasknout, zkuste tento rychlý plán. Dieta se skládá hlavně ze zeleniny a ovoce, které dodají potřebnou vlákninu a vitamíny a pročistí trávící trakt. Tím pomůže vaše bříško zase o něco zploštit.

Pokud potřebujete zhubnout o trochu víc a máte výdrž, prodlužte si dietu až na sedm dní. Déle to ale nezkoušejte, to pak na tolik omezená, i když zdravá strava, není úplně zdravá. Hlavní je v průběhu diety vypít denně minimálně 1, 5 litrů vody.

První den

Po celý den jezte pouze rajčatový salát a jogurt.

Vybírejte si mléčné výrobky s nízkým obsahem tuku.
Autor: SHUTTERSTOCK.COM
Snídaně oběd a večeře:

Rajčatový salát (na jednu porci): 2 rajčata, 1 stroužek česneku, 1 lžička citrónové šťávy, 1 lžička oleje, 1 lžička bazalky. Pokrájená rajčata smíchejte se zálivkou ze zbylých surovin. K salátu podávejte jeden plátek celozrnného chleba.

Svačiny:

Očistný jogurt (na jednu porci): 1 bílý jogurt, 1 sklenice špenátu, 1 stroužek česneku – vše spolu rozmixujte.

Druhý den

Snídaně

Ovoce se zdravou zálivkou: 2 kiwi, 1 banán, 1 lžíce lněného semínka, 1 sklenice rybízu nebo borůvek, 1 lžička fruktózy, 1 lžička citrónové šťávy, 1 lžíce pšeničných otrub, 1 lžíce syrovátky v prášku.
Kiwi s s banánem nakrájejte na kousky. Zbytek ingrediencí rozmixujte a přelijte ovoce.

Dopolední i odpolední svačina

Ingredience na dvě porce - půlku si nechte na odpolední svačinu.

Ovocný salát: 4 plátky ananasu, 2 pomeranče, 2 jablka, 2 broskve – vše nakrájejte na kousky a promíchejte s hrstkou slunečnicových semínek.

Ochucený jogurt: 2 kelímky bílého jogurtu, 3 stonky máty, hrst řeřichy -  posekejte a promíchejte.

796446:gallery:true:true

Oběd a večeře

Ingredience na dvě porce - oběd i večeře.

Zeleninová polévka s ovesnými vločkami: 40g. ovesných vloček, 3 mrkve, 1 pórek, 1 celer, 1 lžička olivového oleje, 1 bujón, majoránka.
Nakrájenou zeleninu orestujte na olivovém oleji, zalijte vodou, přidejte ovesné vločky, bujón, majoránku a povařte.

Třetí den

Snídaně

Tvaroh se zeleninou: 1 odtučněný tvaroh, 1 rajče, 5 ředkviček, 1 pórek, 1/2 salátové okurky, jakékoliv bylinky - zeleninu nakrájejte, smíchejte s tvarohem a dochuťte bylinkami. Přidat můžete k zapití 200 ml. rajčatové šťávy.

Svačina

1 banán a 1 bílý jogurt

Oběd

Špagety se zeleninou: 1 porce celozrnných špaget, 1/2 sklenice zeleného hrášku, 1 lžička olivového oleje, 1/2 sklenice nakrájené mrkve, 1/2 sklenice nakrájené celerové natě, 1 zeleninový bujón.
Zeleninu orestujte na oleji, zalijte zeleninovým bujónem a poduste. Špagety uvařte v osolené vodě. Vše smíchejte.

Archív
Autor: Archív

Svačina

Salát s vejcem: 1 vařené vejce natvrdo, 1/2 ledového salátu, hrst řeřichy, 1 cibule, 1 lžička olivového oleje, 1 lžička citrónové šťávy, 1 lžička slunečnicových semínek. Natrhaný salát zalijte citrónovou šťávou smíchanou s olivovým olejem, přidejte nakrájené vejce, řeřichu a posypte slunečnicovými semínky.

Večeře

Mrkvová polévka: 3 mrkve, 1 brambora, 1 petržel, 1 cibule, 1 lžička kari koření, pepř, 1 zeleninový bujón, 1 lžička olivového oleje, 1 lžička másla.
Na olivovém oleji zpěňte nakrájenou cibuli, přidejte nakrájenou zeleninu, osmažte a zalijte bujónem, přidejte koření a vařte. Nakonec vše rozmixujte, přidejte máslo a posypte petrželkou.

Autor: INT, Kbak