Dieta 2011: 17 tipů, jak nastartovat hubnutí | Pro ženy | Blesk.cz

Dieta 2011: 17 tipů, jak nastartovat hubnutí

10. ledna 2011 | 05:00

SERIÁL: Blesk vám jako každoročně podává pomocnou ruku a přichází s dietním seriálem. Opět vám nabídneme nejrůznější diety, názory odborníků a redukční jídelníčky. A ještě »bonbónek«, po kterém neztloustnete – možnost výhry až 40 000 korun!

Ani letos nebude chybět reality show – hubnoucí soutěž, které se můžete zúčastnit. Je určena ženám, mužům i partnerským párům. Přihlášku najdete už dnes v Blesku. Bude vybráno osm čtenářů, kteří budou hubnout od poloviny ledna do poloviny března.

Kila budou soutěžící shazovat pod přísným dohledem dietologů, výživových poradců, sportovních trenérů a tisíců čtenářů Blesku. Takže s odvahou do toho, protože pro ty, kterým půjde hubnutí nejlépe, je připraveno až 40 tisíc korun! A kdo nebude soutěžit v reality show, může se přidat sám, s partnerem nebo kolegy v práci. Jde o to mít motivaci, pevnou vůli a chuť pro sebe něco udělat.

Jak tedy začít?

Začít hubnout je třeba v hlavě. Pokud chcete opravdu začít shazovat, sepište si ještě dnes své důvody. Ženy často vede ke snižování váhy touha vypadat lépe, muže zase zdravotní komplikace. Než se tedy rozhodnete, jakou dietu si vyberete, nastartujte se postupně jednoduchými triky, které pro vás Blesk připravil.

Proč hubnou ženy a muži jinak?

Vznik obezity ovlivňuje kromě dědičnosti životní styl. „U mužů a žen se dají pozorovat rozdílné impulzy vedoucí k nevhodné životosprávě,“ vysvětluje nutriční terapeutka Věra Boháčová. „Ženy se zabývají hubnutím častěji než muži. Hubne se jim ale hůř, jejich metabolismus je často zatížený dietami a s nimi spojeným jojo efektem. Muži mají výhodu v podobě většího podílu svalové hmoty. Trvá jim však déle, než se rozhodnou hubnout.“ Další problém vidí Boháčová v rozdílném ukládání tuku. „Obezita typu jablko (tuk se hromadí v oblasti břicha a hrudníku) typická pro muže, je daleko rizikovější pro vznik kardiovaskulárních a dalších metabolických komplikací než obezita typu hruška (tuk se hromadí na stehnech a hýždích), častěji postihující ženy.“

Dobře se hubne ve dvou: Vyzkoušejte si to třeba s partnerem. ale bez pohybu to opravdu nepůjde.
Dobře se hubne ve dvou: Vyzkoušejte si to třeba s partnerem. ale bez pohybu to opravdu nepůjde.
Autor: abl

Nastartujte se před dietou už dnes

* Máte-li sedavé zaměstnání, dbejte na to, abyste se každou půlhodinu protáhli.

* Zacvičte si aspoň trošku po příchodu z práce!

* Večer se místo dívání na televizi jděte alespoň na půl hodiny projít.

* Dnes si nedávejte žádnou slazenou limonádu. Vychutnejte si čaj, minerálku nebo pramenitou vodu. Čaj si ale klidně oslaďte trochou medu.

* Ode dneška i o víkendu vynechejte smažená jídla. Pokud jste zvyklí jíst je 4x týdně, tak změna na 1x týdně je taky dobrá.

* Vyhněte se fastfoodu a dejte si k obědu místo hranolek vařené brambory či rýži.

* Začněte jíst ode dneška pravidelně. Hlídejte si, abyste snědli čtyři až pět menších porcí jídla denně. Klidně si nastavte budík, který vám připomene čas jídla.

* Začněte se více hýbat. Cvičte aspoň 2x týdně 30 až 40 minut a vaše kondice se výrazně zlepší.

* Začněte konečně pořádně snídat. Snídaně je velice důležitá. Pokud to opravdu po ránu nejde, dopřejte si kousek ovoce nebo džus.

* Ode dneška si dávejte místo sladkého zákusku po jídle ovoce.

* Myslete na své zdraví! Oběd by v žádném případě neměl být vaším prvním jídlem. A rozhodně ani posledním.

* Hlídejte si, abyste každý den vypili 2 až 3 litry tekutin. Pivo a víno se nepočítá!

* Pokud jezdíte MHD, vystupte dnes o stanici dříve a zbytek dojděte pěšky. Pokud jsou stanice vzdálené do 300 m, nepočítá se!

* Najděte si v okruhu svých blízkých někoho, kdo má podobný cíl, a podporujte se navzájem.

* Nedívejte se při jídle na televizi ani si nečtěte. Budete se na něj více soustředit, vychutnáte si je a sníte méně.

* Máte-li čtyřnohého přítele, dopřejte jemu i sobě delší podvečerní procházky.

* Ode dneška začněte chodit ve všech budovách do 3. patra pěšky! Pokud má jen dvě patra, o jedno se vraťte a pak pokračujte. Neplatí pro lidi s vyšším stupněm obezity, pro ně i rovina nahradí schody!!!

Autor: Iva Dvořáková