Pátek 1. března 2024
Svátek slaví Bedřich, zítra Anežka
Oblačno 11°C

Zhubněte podle fází měsíce!

12. listopadu 2009 | 05:00

Pořiďte si kalendář, ve kterém jsou označené měsíční fáze a vyzkoušejte netradiční dietní program.

Fáze Měsíce
Měsíc na obloze vidíme pořád jinak, ale on je stále stejný. Astronomové říkají, že mění fáze. Cyklus měsíčních proměn se nazývá lunace a trvá přesně 29 dní 12 hodin 44 minut a 2,8 sekundy.

Nov
Nov je fáze Měsíce, kdy není přivrácená část jeho povrchu k Zemi osvětlená Sluncem. Jinými slovy je to fáze, kdy je Měsíc přikloněný k Zemi pouze neosvětlenou stranou. Jen tehdy, když je v novu, může nastat částečné nebo úplně zatmění Slunce.

Dva dny před novem a nov sám jsou optimální na pročištění organismu nebo dietu. Tělo se nejúčinněji zbavuje škodlivin. Pokud v den novu začněte s dietou, lépe ji dodržíte. Neměla byste zapomínat na bylinkové čaje, ovocné a zeleninové šťávy.

Pozor: v den novu je vhodný pro nové začátky nebo konce (konec kouření, začátek nového životního stylu).

Měsíc
Autor: Foto Blesk - Martin Mithofer

Dorůstající měsíc
Je to fáze, kdy se Měsíc zakulacuje, nabývá tvar písmene D a potom se dále kulatí. Měsíc dorůstá zhruba 14 dní.

S přibývajícím měsícem máte i vy sklon přibývat na váze. Není takový problém se přejíst. Kalorická jídla se v tomto období snáze přeměňují v tukové zásoby, proto si hlídejte jídelníček a jezte jen lehká jídla, ryby, zeleninu, ovoce. Nezapomínejte pít hodně tekutin!
Naštěstí překypujete energií, proto byste se měla zaměřit na sportování.

Pozor: v období, kdy měsíc dorůstá, je vhodný čas na meditace, uměleckou tvorbu, turistiku.

409883:gallery:true:true

Úplněk
Osvětlená je celá polokoule Měsíce přivrácená k Zemi, její „svit“ zastiňuje okolní hvězdy. Za úplňku může za určitých okolností nastat úkaz, kterému říkáme zatmění Měsíce.

Úplněk značí změnu. Je to ideální čas na půst a diety. Uvidíte, že stejně jako během novu se vám 24 hodin s minimem jídla bude držet mnohem snadněji než kdykoli jindy.

Pozor: úplněk je den, kdy mnohem více působí alkohol nebo léky. Kalorické jídlo vám v tento den tělo neodpustí. Naopak. Ale stejně tak to platí o vitaminech a jiných prospěšných látkách. Tělo je dobře vstřebá a bezezbytku využije.

4.	Odměňte se i za pár shozených kil. Kupte si něco nového na sebe nebo třeba CD s oblíbenou kapelou.
Autor: scom

Ubývající měsíc
Měsíc „couvá“ a postupně vytváří srpek ve tvaru písmene C.

Pokud se rozhodnete v tomto období držet dietu, můžete poměrně rychle a trvale zhubnout. Při ubývání Měsíce vám nebude zatěžko méně jíst, což znamená, že lépe zhubnete. Z těla se dobře vylučují škodliviny. Detoxikační režim doplňte bylinkovými čaji.

Pozor: pokud budete v tomto období budete „hřešit“, moc se to na vaší postavě nepodepíše.


Tipy pro jídelníček

- Nov
Během novu si dejte odlehčující den. Pijte jen ovocné nebo zeleninové šťávy, bylinkové čaje, vodu, lehké minerálky.

Pomerančový džus
Autor: SHUTTERSTOCK.COM, MICHAL PROTIVANSKÝ

- Úplněk
Dejte si půst stejný jako během novu a začněte s ním už 12 hodin před úplňkem. Lepší variantou je ovocný nebo zeleninový den – nejezte nic jiného, pozor, nekombinujte!

- Dorůstající měsíc

Snídaně
Krajíc celozrnného chleba, 2 lžíce sýru cottage, zelená paprika

Svačina
Pomeranč

Oběd

1. Krémová brokolicová polévka: uvařte menší brokolici rozdělenou na růžičky, přidejte 250 ml nízkotučného mléka a po dovaření brokolici rozmixujte a dochuťte petrželovou natí a špetkou soli
2. Tofu s dušenou zeleninou: 200 g zeleniny podle chuti nakrájejte na nudličky a poduste, přidejte 80 g sýra tofu nakrájeného na kostky, dochuťte bylinkami a lžící rajčatového protlaku

Polévka.
Autor: SHUTTERSTOCK.COM, MICHAL PROTIVANSKÝ

Svačina
250 ml mléčného koktejlu s ovocnou příchutí

Večeře

Kuřecí salát: smíchejte 150 g opečených kuřecích prsou nakrájených na nudličky a 200 g čerstvé nebo dušené zeleniny

Salát.
Autor: SHUTTERSTOCK.COM, MICHAL PROTIVANSKÝ

Snídaně
Smíchejte 2 lžíce ovesných vloček se 125 ml bílého jogurtu

Svačina

1 kiwi a 1 mandarinka

Oběd
1. Rýžová polévka (zeleninový vývar s rýží)
2. Krůtí prsa na srbský způsob: orestujte 150 g masa nakrájeného na kousky a poduste se 2 rajčaty, 2 paprikami, cibulkou (vše nakrájené na kostičky), přidejte sůl, mletou papriku, podávejte se 150 g rýže natural.

Svačina

Celozrnný krajíc chleba, 2 plátky kuřecí šunky, listy salátu

Brokolice.
Autor: SHUTTERSTOCK.COM, MICHAL PROTIVANSKÝ

 

Večeře
Zapečené plněné žampiony s čerstvou zeleninou: vytvořte směs připravenou z tvarohového sýra, 2 nakrájených plátků šunky, velkého rajčete bez slupky, jarní cibulky (vše nakrájené nadrobno), naplňte směsí 4 větší kloboučky žampionů, zakryjte plátky netučného tvrdého sýra a zapečte.

- Ubývající měsíc

Snídaně
Krajíc celozrnného chleba, tuňák z konzervy v olivovém oleji, rajče

Svačina
Jablko

Jablko
Autor: SHUTTERSTOCK.COM, MICHAL PROTIVANSKÝ

 

 

Oběd
1. Rajčatová polévka s fazolkami: poduste nakrájenou papriku a fazolky, dochuťte nasekanými bylinkami, česnekem, chilli, podlijte rajčatovou šťávou a podávejte se lžící strouhaného tvrdého sýra.
2. Špenátová omeleta s vařenými bramborami: vařené brambory nakrájejte na plátky a rozložte spolu se špenátovými listy na pánvi, zalijte vejcem rozšlehaným v troše mléka a opečte, podávejte s čerstvou zeleninou.

Svačina
150 ml nízkotučného ovocného jogurtu

Večeře
Kedlubnový salát: smíchejte 1 kedlubnu, 4 ředkvičky, hrst rukoly, 1 plátek šunky, 1 vejce uvařené natvrdo, vše nakrájené na kostičky

Snídaně.
Autor: SHUTTERSTOCK.COM, MICHAL PROTIVANSKÝ

Snídaně
Ovocné müsli se 100 ml nízkotučného mléka

Svačina
Jablko

Oběd
1. Pestrý zeleninový salát s kuřecím masem: nakrájejte na kousky 1 rajče, půl salátové okurky, 1 červenou a 1 žlutou papriku, 1 mrkev, 3 lžíce kukuřice, natrhejte listy salátu podle chuti a zalijte bylinkovou směsí.
2. Losos s bramborem: opečte na troše másla plátek lososa, okořeňte a podávejte s vařenými bramborami.

Salát.
Autor: SHUTTERSTOCK.COM, MICHAL PROTIVANSKÝ

 

Svačina
Lučina s jablkem

Večeře
Plátek celozrnného chleba s krůtí šunkou, cherry rajčátka pokapaná olivovým olejem

Autor: bas, oli,