Ovšem podle odborníků z Nizozemí koukání na sladké zákusky ne vždy zvyšuje nutkání podlehnout a nacpat se jimi. Když totiž člověk hubne a má závazek nejíst sladké, koukání na obrázky s dezerty mu pomáhá paradoxně odolat, nikoli podlehnout.
Přitom tyto objevy jsou v rozporu s tím, na čem je založena reklama. Tedy na faktu, že lákavě podané obrázky zboží – v tomto případě zákusků a sladkostí – člověka svedou ke koupi. Psycholožka Floor Kroesová z Utrechtu ale tvrdí, že to neplatí vždy.
Ta totiž v experimentální studii prokázala, že třeba ženy toužící po štíhlé linii si vyberou zdravější jídlo, pokud předtím sledují obrázky s dezerty.
„Svody související s jídlem ne vždy způsobují přejídání. Zdá se, že pokud lidé vidí svůdnou reklamu na jídlo, připomene jim to jejich cíl hlídat si váhu a pomůže jim to držet se své diety,“ tvrdí Kroesová, podle níž může lidem toužícím shodit nadbytečná kila a jíst zdravě pomoci několik obrázků největších „hříchů“ mezi jídly vylepených na lednici.
Chcete zhubnout a nedovedete odolat sladkostem? Stačí se jen dívat na obrázky dortů
Všichni to znají na vlastní kůži. Když přijde člověk do obchodu hladový, nakoupí mnohem víc jídla, než by ve skutečnosti mohl sníst a především než by nakoupil s pocitem sytosti.
Klíčová slova: dieta;hubnutí;sladkosti;
Diskuse ke článku
.
Články odjinud