Ovšem podle odborníků z Nizozemí koukání na sladké zákusky ne vždy zvyšuje nutkání podlehnout a nacpat se jimi. Když totiž člověk hubne a má závazek nejíst sladké, koukání na obrázky s dezerty mu pomáhá paradoxně odolat, nikoli podlehnout.
Přitom tyto objevy jsou v rozporu s tím, na čem je založena reklama. Tedy na faktu, že lákavě podané obrázky zboží – v tomto případě zákusků a sladkostí – člověka svedou ke koupi. Psycholožka Floor Kroesová z Utrechtu ale tvrdí, že to neplatí vždy.
Ta totiž v experimentální studii prokázala, že třeba ženy toužící po štíhlé linii si vyberou zdravější jídlo, pokud předtím sledují obrázky s dezerty.
„Svody související s jídlem ne vždy způsobují přejídání. Zdá se, že pokud lidé vidí svůdnou reklamu na jídlo, připomene jim to jejich cíl hlídat si váhu a pomůže jim to držet se své diety,“ tvrdí Kroesová, podle níž může lidem toužícím shodit nadbytečná kila a jíst zdravě pomoci několik obrázků největších „hříchů“ mezi jídly vylepených na lednici.
