10 triků, jak být štíhlá po čtyřicítce | Pro ženy | Blesk.cz

10 triků, jak být štíhlá po čtyřicítce

13. března 2009 | 15:58

Čtyřicítka je krásný věk. Ovšem musíte myslet na to, že metabolismus funguje jinak než ve dvaceti. Tukové polštářky se s oblibou usazují v pase a hubnutí už nejde tak snadno.

Připravily jsme pro vás deset rad, jak se s tuky můžete vypořádat. Udržíte si tak štíhlou postavu bez hladovění a drastických diet.

1. Vsaďte na bílkoviny
Ženy, které jedí potraviny bohaté na bílkoviny, mají ještě dvě hodiny po jídle zrychlený metabolismus. Proč? Tělo spotřebuje víc energie na trávení bílkovin než na trávení sacharidů. Takže 20 % kilojoulů z bílkovin se „ztratí“ už jen při jejich metabolismu. Abyste tento zeštíhlující efekt vyvolala, měla byste v každé větší porci jídla mít minimálně 60 g nízkotučných potravin bohatých na bílkoviny (krůtí, hovězí a rybí maso, tofu nebo mléčné výrobky).

 

Vsaďte na bílkoviny
Vsaďte na bílkoviny
Autor: SHUTTERSTOCK.COM

 

2. Efektivní pohyb
Poradíme vám, jak za 20 minut spálíte tolik kalorií, kolik byste spálila normálně až za půl hodiny: při cestě u práce, nebo když jdete nakupovat, rázně zrychlete chůzi přibližně každých 30 sekund. Tyto „sprinty“ zvýší spalování až o 36 %.

3. Jezte častěji
Svůj kalorický příjem si rozdělte na pět až šest jídel denně. Látková přeměna se tak udrží na konstantní úrovni a postará se o optimální spalování tuků.

 

Snídani rozhodně nevypouštějte.
Snídani rozhodně nevypouštějte.
Autor: scom

4. Snídaně zeštíhluje
Pokud ráno snídáte, podpoříte látkovou přeměnu o 30 %, říkají odborníci na výživu. Když tělo totiž dostane po nočním „půstu“ dávku jídla, nemá důvod šetřit energii a tukové zásoby na horší časy.

5. Rybí olej proti ukládání tuků
Pokud vaše tělo denně přijme 3 g rybího oleje, uloží si jen polovinu energetických zásob, než kolik by si uložilo jinak. Omega-3 mastné kyseliny z tohoto tuku podporují produkci hormonu leptinu, který tělo nutí zbavovat se tukových zásob. Proto byste přibližně dvakrát týdně měla jíst asi 200 g ryb bohatých na rybí tuk (losos, sardinky, tuňák).

 

 

Ryby jsou bohatým zdrojem vitaminů rozpustných v tucích a mnoha minerálních látek, které jsou soustředěné zejména v jejich játrech a tuku.
Ryby jsou bohatým zdrojem vitaminů rozpustných v tucích a mnoha minerálních látek, které jsou soustředěné zejména v jejich játrech a tuku.
Autor: SHUTTERSTOCK.COM

 

6. Svaly na ploché břicho
Čím víc svalů máte, tím víc energie při běžném režimu i při sportování spotřebujete. Stačí dvakrát týdně 30 minut posilovat a efekt se dostaví velmi brzy. Díky tréninku se zvýší hladina růstového hormonu, který se mimo jiné umí postarat o to, aby se během spánku odbourávaly tukové zásoby. Budete tak mít plošší bříško, protože se zjistilo, že nejvíce tuků zmizí právě v oblasti břicha.

7. Ostrá a kořeněná jídla
Ochucujte si jídla ostrým kořením, jako je například chilli, zázvor nebo feferonky. Ostré látky a éterické oleje nastartují látkovou přeměnu, urychlí spalování tuků i trávení.

 

Zázvor pomůže na mykózy
Zázvor pomůže na mykózy
Autor: SHUTTERSTOCK.COM

8. Vápník spaluje tuky
Pokud chcete podpořit spalování tuků, přijměte denně 1200 mg vápníku z potravin. Nejoptimálnější bude třikrát denně pít nízkotučné mléko nebo jíst mléčné produkty. Dopřávejte si častěji potraviny bohaté na kalcium, jako jsou celozrnný chléb, müsli, sardinky, zelená zelenina, sezam nebo mandle. Můžete pít i minerálku s vysokým obsahem kalcia.

9. Zabiják kil – zelený čaj
Asi 30 minut před každým jídlem vypijte jeden velký šálek zeleného čaje (přibližně 250 ml). Naplní se vám žaludek a povzbudí látková přeměna. Díky tomuto čaji se při dietách úbytek váhy zdvojnásobuje. Rostlinné látky (polyfenoly) v něm obsažené zvyšují produkci noradrenalinu, který pomáhá spalovat tuky i bez fyzické zátěže.

 

10. Štíhlá během spánku
Když málo spíte, v krvi se nachází až o 40 % víc stresových hormonů. To zpomaluje látkovou přeměnu a dostáváte záchvaty hladu. Ideální doba spánku je aspoň sedm hodin. Abyste dobře spala, dejte si na noc horké mléko s medem. Látky v něm se postarají o to, abyste rychle usnula.

Dopřejte si dostatek spánku.
Dopřejte si dostatek spánku.
Autor: SHUTTERSTOCK.COM

Autor: připravily: bm, iva, oli