Opalovací desatero: Víte, kolik krému musíte pokaždé použít?

  • description
    description
    description
    description
    23. června 2017 | 06:00

    Opálená kůže je tak sexy! Jenže stárnutí – nebo nedej bože rakovina – nás děsí. Buďte jako chytrá horákyně. Užijte si sluníčka a nechte kůži zhnědnout chytře.

  • Mazání budiž pochváleno

    Doba strávená na sluníčku stejně jako výběr opalovacího krému závisí na tom, jaký máte fototyp pleti (udělejte si test v boxu na další straně). Zdravé je totiž jen takové opalování, které nezpůsobí zčervenání, ale jen jemné zhnědnutí. Důležité je natřít velmi pečlivě celé tělo i obličej pěkně místo vedle místa. Pokud máte pigmentová znaménka, použijte na ně krém s vyšším ochranným faktorem nebo je úplně schovejte.

  • Pomalu, ale jistě

    Máte chuť skočit do plavek, plácnout sebou na deku a nabrat opálení, co to dá? Je to to nejhorší, co můžete udělat. I kůže si musí na sluníčko zvykat postupně. Nejdřív stačí pár minut a opalovacím krémem se musíte natřít už půl hodiny dopředu. Pozor, spálit se můžete, i když není azuro. Myslete na to, že k částečnému opálení dochází už ve stínu nebo i tehdy, když je slunce pod mrakem.

  • Nejvyšší kalibr

    Věděla jste, že mazat se přípravky s nízkým ochranným faktorem je jedna z nejčastějších chyb, které při opalování děláme? Přitom na začátku sezony bychom po vyšším faktoru měli sáhnout všichni. Pokud máte světlou pleť, blond vlasy a pihy, slabší krém nepoužívejte ani uprostřed léta. Důležité je natřít dostatečné množství opalovacího přípravku, asi šest čajových lžiček, na celé tělo. Obzvlášť pečlivá buďte při mazání citlivých míst, jako jsou nos, rty, zátylek nebo uši, a nezapomeňte na nárty a oblast pod koleny.

    6 otázek a odpovědí ohledně opalovacích krémů, které potřebujete v létě znát! Podívejte se na video:

    6 otázek a odpovědí o opalovacích krémech, které potřebujete v létě znát • VIDEO: 

  • Spočítejte si to

    Číslo ochranného faktoru, SPF (angl. Sun Protection Filter), označuje poměr času, kdy je kůže chráněna filtrem, k době, po jejímž uplynutí kůže na slunci bez ochrany zrudne. Je to jednodušší, než se na první pohled může zdát. Krém s SPF 25 umožňuje fototypu I prodloužit pobyt na slunci asi na čtyři hodiny. Jak to? Vezměte si číslo SPF 25, vynásobte ho deseti (což je doba, za kterou se spálí fototyp I) a máte 250 minut, tedy 4 hodiny.

  • Mrkev vám pomůže

    Pokud chcete pomoct kůži, aby byla na sluneční nálož připravená, užívejte alespoň tři týdny před plánovaným opalováním beta-karoten. Zobat ho můžete buď v tabletách jako doplňky stravy, nebo ho získejte z potravin, jako jsou mrkev, rajčata, petrželová nať, jahody, meruňky, špenát a hrách.

  • Dodržujte polední pauzu

    Do tří let by se děti neměly opalovat vůbec. Když už budou na sluníčku, vždycky použijte krém speciálně určený pro jejich pokožku, který je většinou bez parfemace, barviv a alergenů. Děti by měly používat minimálně SPF 30 a je jedno, jestli na ně svítí slunce v Česku u rybníka nebo s nimi jedete k moři. Ideální je použít přípravky odolné proti vodě, potu i otěru. V každém případě je znovu krémujte každé dvě hodiny.

  • Chraňte děti

    Nikdy se neopalujte mezi jedenáctou a patnáctou hodinou, kdy je slunce nejostřejší. Pokud už musíte být venku, držte se ve stínu, mějte na sobě lehké letní šaty a klobouk.

    Kolik krémů byste měla ideálně za dovolenou vypotřebovat? Dozvíte se ve videu:

    Kolik opalovacích krémů musíte spotřebovat během dovolené? • VIDEO: 

  • Bio, nebo chemie?

    Čím dál víc voláme po přírodní kosmetice a nechceme nic chemického. Platí to i u opalovacích přípravků. Mnoho z nich má chemické filtry, které jako ochrana fungují skvěle, ale můžou vyvolávat alergické reakce, ekzémy nebo akné. Přírodní opalovací krémy obsahují většinou mechanický filtr, který se vyrábí z jemně mletých minerálních pigmentů rozpuštěných v emulzi. Zůstávají na povrchu kůže, takže nezpůsobují alergickou reakci a odrážejí sluneční paprsky jako zrcadlo.

  • Voda přitahuje

    A nejen rozehřáté milovníky koupání, ale i sluníčko. Jeho paprsky se totiž odrážejí od vody a zesilují účinky na kůži. Až se půjdete opalovat k rybníku nebo na koupaliště, přibalte do tašky krém s vyšším ochranným faktorem a krémujte se po každém koupání.

  • Opalováním to nekončí

    Až přijdete domů, osprchujte se a použijte přípravky po opalování, které kůži zklidní, vyživí ji a budou ji hydratovat. A co dělat, když se spálíte? První pomoc najdete v mrazáku. Vytáhněte například pytlík se zmrzlou zeleninou, zabalte ho do utěrky a přiložte na spálené místo. Nebo podrážděnou kůži natřete bílým jogurtem, ten ji krásně zklidní.

    Pomohou taky vylouhované pytlíky od čaje nebo obklady z ovesných vloček. Do gázy nasypte hrst vloček, ponořte je do vody, nechte je pořádně namočit a vločky potom vysypte. Na kůži pak přikládejte jen gázu a a proces opakujte!

Autor: luh, Majka Dvořáková
Diskuse ke článku
.
DesktopMobile