Zhubněte za týden do plavek! 20 triků

1. července 2011 | 06:00

Poslední dny před dovolenou bývají velmi hektické. Hlavně pokud jde o vzhled, protože na pláži budete ukazovat víc, než obvykle. Na efektivní sportování a diety už není čas, můžete ale vyzkoušet těchto pár rad, díky kterým se budete cítit krásnější, štíhlejší a plné energie.

1. Odkyselte tělo

Káva, cukr a bílá mouka zakyselují organismus a tělo kvůli tomu mnohem hůř odbourává tuky. Může se pak stát, že se vaše váha nechce hnout, což je před dovolenou k zbláznění. Dejte si před odjezdem týden bez sladkostí a bílého pečiva. Díky změněnému režimu se také lehce detoxikujete a budete se cítit plná energie.

2. Dávejte si velké saláty na velké talíře

Salát.
Salát.
Dopřejte si! Na velký talíř si k obědu připravte bohatou porci zeleniny. Pozor, nemusíte sahat jen po rajčatech a okurkách, najděte si svou oblíbenou listovou zeleninu: rukolu, polníček, čerstvé lístky špenátu, listový salát, kupte si řapíkatý celer. Dochutit stačí jemným sýrem, (třeba mozzarellou nebo riccotou) olivovým olejem, citronovou šťávou nebo jablečným octem.

3. Připravte pleť na sluníčko

Chystáte se na lenošení u moře? Pro vás to sice bude úžasný relax, pro pokožku ale nikoli. Nakupte přípravky proti slunci s vysokým i nižším faktorem a ještě před odjezdem zkuste pochytat venku trochu slunečních paprsků, aby kůže neutrpěla šok, až ji vystavíte intenzivnímu a ostrému slunci. Během prvních dnů používejte krém s vysokým faktorem, jakmile trochu zhnědnete, můžete stupeň ochrany snížit.

4. Odplavte přebytečnou vodu

To zvládnete hned několika způsoby:
* Hodně pijte, ale nedohánějte pitný režim večer. Denně byste měla vypít dva až tři litry vody.
* Dejte si kúru z kopřivového čaje. Detoxikuje, mírně odvodňuje a podporuje produkci hormonů důležitých pro spalování tuků.
* Lymfatická masáž vás zbaví nejen oteklých nohou. Správně fungující lymfatický systém podporuje hubnutí.

5. Buďte čokoládová

Sněhobílé tělo se vám asi zpočátku nebude chtít ukazovat. Bronzová kůže přece jen působí lichotivěji. Co s tím? Vsaďte na samoopalovací přípravky. Nebo se ještě před odjezdem nechte nastříkat samoopalovací barvou. Přípravek vydrží několik dní a v chytání slunečních paprsků vám nezabrání.

6. Ošiďte chuť avokádem

Toto exotické ovoce je velmi výživné, obsahuje spoustu vlákniny, která dobře zasytí a pomůže snížit chuť na další jídlo. Na rozdíl od jiných ovocných plodů obsahuje až 20 procent tuku – ovšem ve formě velmi prospěšných nenasycených mastných kyselin. Je významným zdrojem bílkovin. Zařaďte avokádo do jídelníčku a prospějete i vlasům a nehtům.

7. Zkuste bezglutamátový týden

Zjistilo se, že kdo jí v potravě větší množství glutamátu, mívá větší hlad a snáze přibírá. Glutamát zvýrazňuje chuť, dává se do instantních pokrmů, jako jsou polévky, bujony, hotové omáčky a další polotovary. Nejlepší by bylo z jídelníčku ho úplně odbourat, zkusit to můžete alespoň před dovolenou.

8. Povzbuďte trávení

Vybírejte si potraviny, po nichž trávicí systém nebude zahálet. Kupte si sušené švestky nebo fíky a dejte si je, až budete chtít zahnat chuť na sladké. Trávení povzbudí i mrkvová šťáva nebo salát z čerstvého zelí.

9. Lakujte

Když se ponesete promenádou nebo budete chodit v žabkách pískem, měl a byste mít krásně barevné nehty. Před dovolenou je tedy důkladně nalakujte. Nejprve naneste podkladový lak. Pak dvě vrstvy barevného, který by měl být sytější a tmavší, nakonec ho ještě zafixujte krycím. Drobné přetahy odstraňte vatovou tyčinkou namočenou v odlakovači.

10. Vypijte sklenici syrovátky místo svačiny

Má hned několik výhod: je velmi levná, obsahuje kvalitní bílkoviny a je nízkokalorická. Efekt je jednoznačný – sklenka syrovátky vás skvěle zasytí a rozhodně po ní nepřiberete.

Ovocný salát
Ovocný salát
11. Naordinujte si ovocnou kúru

Jednodenní ovocná dieta vás pročistí a dodá spoustu energie. Enzymy, minerály, stopové prvky a vitaminy tělo určitě uvítá. Mezi nejoblíbenější ovoce na hubnutí patří ananas, jablka a jahody.

12. Zeštíhlete

Chcete ubrat pár centimetrů kolem pasu či stehen? Myslíte, že už je pozdě? Ne tak docela. Zkuste nějaký zpevňující a zeštíhlující přípravek ve formě tělového mléka či gelu. Ideální je ale začít s mazáním alespoň s měsíčním předstihem. A když k tomu přidáte každý den ještě několik zpevňujících cviků, uvidíte, že se účinek dostaví poměrně rychle. A vy budete nadšená!

13 Vyhlaďte vrásky

Máte pocit, že jste vrásčitá jako stoletá stařena, a máte strach, že sluníčko linky ještě prohloubí? Vyzbrojte se vypínacími a omlazujícími maskami, krémy, kúrami. Všechny projevy stárnutí trochu potlačí. Zdá se vám to málo? Investujte ještě trochu a zajděte si na botox či na aplikaci kyseliny hyaluronové. Ta je vhodná nejen na obličej, ale také na tělo – především na dekolt a ruce. Botox si žádá aspoň týdenní předstih.

14. Udělejte si zeštíhlující lázeň

Kupte si sůl z Mrtvého moře a připravte si lázeň. Voda by měla mít teplotu 37 °C, ve vaně vydržte 15 minut. Pomůžete hubnutí a odpočinete si.

.
.
15. Obruste kůži

Můžete se sice spoléhat na to, že vaše paty ohladí mokrý písek, ale vyrazit na dovolenou s nánosy ztvrdlé kůže? To opravdu není sexy! Než zabalíte kufr a nasednete do auta či letadla, udělejte si ještě dokonalou pedikúru nebo si na ni zajděte někam do salonu. A nezapomeňte ani na úpravu rukou.

16. Maskujte nedostatky

Trápí vás pigmentové skvrny? Rozšířené červené žilky? Vymažte je! Naštěstí existují přípravky, které to dokážou. Ale opět byste s nimi měla začít už alespoň měsíc předem. Než účinné látky zafungují, chvilku to bohužel trvá.

17. Zbavte se chloupků

Porosty nejsou „in“. A tak si vyberte metodu, která vám nejvíce sedí, a všechny chloupky odstraňte. Nezapomeňte ani na linii bikin.

18. Připravte si šminky

I u vody určitě chcete být hezky upravená. Jak na to? Pořiďte si voděodolnou tužku na oči a řasenku. A do kabelky přibalte ještě lehký pudr a lesk. S touto výbavou si bohatě vystačíte.

19. Neztrácejte energii – pijte zelený čaj

Zelený čaj vám zvedne náladu, dodá spoustu vitaminů, minerálních látek a aminokyselin. Pravidelné pití posiluje imunitu a vy potřebujete být na dovolené ve formě. Ráno vám dodá dost energie místo kávy.
Náš tip: Udělejte si větší množství čaje, vychlaďte ho a pijte studený přes den.

20. Vlasy ve formě

Máte strach, že se po dovolené u moře vrátíte se zničenými vlasy? Než odjedete, dopřejte jim oživovací kúru. V mnoha kadeřnictvích nabízejí speciální keratinové zábaly pro objem a zpevnění jejich struktury. Vlasy se vyhladí a vyplní se kreatinem a nakonec hydratují.

Kosmetika, která pomůže:



Autor: oli, duš, Kbak
Diskuse ke článku
.
DesktopMobile