Hodinky a náramky na sport a hubnutí: Stačí levné, nebo je dobré si připlatit?

  • Jak si vybrat sportovní hodinky?
    Foto: Shutterstock
    16. srpna  2017 
     06:00

    Stojí pět set korun, ale i patnáct tisíc. Mezi chytrými sportovními hodinkami jsou propastné rozdíly, a to nejen v ceně, ale i v jejich funkcích. Které má smysl si pořídit? A jak mohou pomoci při hubnutí? 

  • Co od nich očekáváte?

    Abyste neutráceli zbytečně za superdrahé, musíte si nejprve říct, jaký je vlastně váš cíl, co od hodinek očekáváte. Chcete jen měřit svou pohybovou aktivitu během dne, nebo potřebujete mít zanalyzován svůj pohyb, co se týče doby aktivity, délky, průměrné rychlosti, nastoupaných metrů a podobně? Tak tady začneme.
  • Chci vědět, kolik za den ujdu

    Jděte se proběhnout ráno. Nastartujete metabolismus a navíc je ovzduší mnohem čistší.
    Jestliže jste vášnivý chodec a víte, že byste denně měli ujít deset tisíc kroků, rádi si to pohlídáte, a navíc je vám sympatické, když za vás hodinky myslí a pošťouchnou vás ve chvíli, kdy sedíte už moc dlouho, budou vám stačit fitness náramky. Stojí od zhruba pěti set korun výše. Ty nejzákladnější měří počet ušlých kroků, dobu spánku a kalorie spálené během dne. Ty pokročilejší a dražší pak měří vedle doby spánku i jeho kvalitu a některé jsou schopny vás ráno – po adekvátně dlouhé době – probudit. Měří vám také čas, po který jste během dne byli aktivní. Máte tedy perfektní přehled o své pohybové aktivitě.

    Proč je tak skvělé chodit pěšky? Přečtete si zde. 

  • Chci vědět, kolik uběhnu

    Někteří jsou ale už dál a kroky natáhli tak daleko, že je z toho běh. A na to už pouhý krokoměr nestačí. Existují ale hodinky speciálně pro běžce, které zaznamenávají denní aktivitu, mají v sobě i GPS, takže vám změří uběhnutou vzdálenost, rychlost, dobu a zobrazí snímání srdečního tepu. K tomu slouží hrudní pás, ale dnes už má většina hodinek v sobě zabudované čidlo na zápěstí. Tyto funkce poskytují všechny základní varianty hodinek. Když si připlatíte, můžete si na hodinkách nastavit denní aktivitu, kterou chcete splnit, a ony vás pak budou popohánět. Budou vám připomínat, že už příliš dlouho sedíte a měli byste se projít, nebo vás upozorní, kdy je nejvyšší čas jít spát.

    Naučte se po běhání správně protáhnout!

    Naučte se provádět správně strečink před během! • VIDEO: 

  • Jsem aktivní sportovec

    Jestli je pro vás ale běh málo a chtěli byste mít pod palcem všechny sporty, jako je i jízda na kole, bruslích nebo v zimě třeba na lyžích, budete si muset ještě připlatit a pořídit si takové, které mají funkce změny sportu. Tyto sportovní hodinky už bývají skutečně vymakané a vedle toho, že měří srdeční tep, rychlost, vzdálenost, počet ušlých kroků za den, zaznamenávají veškerou pohybovou aktivitu za den, vám také  vyměřují dobu odpočinku, aby se tělo dokázalo regenerovat. A vedle zabudované GPS mají také kompas. A chytrou funkci, která ukládá vaši trasu, takže pokud vlastníte orientační nesmysl, pomůžou vám najít cestu zpět. Ale v tomto případě se pohybujeme v hodnotách deset a více tisíc.

    Více o sportovních hodinkách si můžete přečíst na webu www.mojezdravi.cz.

/

Diskuse ke článku

.