15 nejlepších způsobů, jak nastartovat metabolismus a konečně začít hubnout

  • 30. června  2017 
     06:00

    Jíte zdravě, pohybu se nebráníte, ale stejně nemůžete zhubnout? Pokud stále zápasíte s kily navíc, nejspíš váš metabolismus nefunguje tak, jak by měl. Zpomalený metabolismus je strašákem pro spoustu lidí. Nabízíme vám několik tipů, díky kterým ho můžete výrazně zrychlit. 

  • Zapojte kardio

    Autor: Shutterstock

    Účinným pomocníkem při hubnutí jsou kardio tréninky, které váš metabolismus nastartují  a zároveň ho udrží v provozu. Ať už se jedná o jízdu na kole, plavání, in-line bruslení nebo běh, všechny tyto aktivity jsou skvělým způsobem, jak nastartovat metabolismus a začít pálit tuky. Pokud se kardiu budete věnovat 2krát až 3krát týdně po dobu 30 minut, výsledky se rychle dostaví. 

  • Snídejte

    Autor: Shutterstock.com

    Snídaně je základ dne. Po spánku tělo potřebuje palivo a díky snídani máme energii na celé dopoledne. Vynechávání může zpomalit schopnost našeho těla spalovat tuky, protože se snaží ušetřit energii. Proto se ujistěte, že budete jíst zdravou snídani během hodiny po probuzení. Jedině tak udržíte svůj metabolismus v provozu

  • Nevynechávejte žádné jídlo

    Autor: Shutterstock.com

    Ve většině z nás je zakořeněn názor, že pokud chceme zhubnout, musíme méně jíst. Opak je však pravdou. Naše tělo čerpá energii z potravin, které mu během dne poskytneme. Vynechávání jídel bývá příčinou nedostatku energie a živin v těle a tvorby zánětů a nemocí. Sáhněte proto několikrát denně po zdravých potravinách, které vám zajistí energii na celý den. V tomto případě platí, že čím více, tím lépe!

  • Žádný stres

    Autor: Shutterstock

    Stres může hubnutí ovlivnit víc, než si dovedeme představit. Viníkem je stresový hormon kortizol. Pokud jsou jeho hodnoty vysoké, zabraňuje tělu spalovat tuky. Snažte se být proto v pohodě, věnujte čas sami sobě, cvičte jógu a nedovolte, aby vás stresové okamžiky vyvedly z míry. Díky relaxaci udržíte svůj metabolismus pod kontrolou.

    Podívejte se, jak si udržet váhu, když vám bylo více než třicet:

    Co by měly jíst ženy po třicítce, aby zhubly nebo nepřibraly • VIDEO: 

     

  • Nevyhýbejte se celozrnným výrobkům

    Autor: Shutterstock.com

    Celozrnné výrobky by neměly ve vašem jídelníčku chybět. Nejenže jsou velkým zdrojem vlákniny, která chrání naše tělo před škodlivými vlivy, ale zároveň nás i zasytí na delší dobu, a zabrání tak pocitu trvalého hladu. Proto do svého jídelníčku zařaďte quinou, vločky nebo hnědou rýži.

  • Hořká čokoláda

    Autor: Shutterstock.com

    Pokud patříte mezi milovníky čokolády a nedokážete si svůj život bez této cukrovinky představit, nahraďte mléčnou raději tou hořkou. Vybírejte takovou čokoládu, která bude mít obsah kakaa minimálně 50 %. Kakao obsahuje flavonoidy, které jsou známé pro své antioxidační účinky. Jen nezapomínejte, že i tady platí pravidlo "všeho s mírou".  

     

  • Nezapomínejte pít

    Autor: profimedia.cz

    Voda je důležitým pomocníkem při trávení jídla a vstřebávání živin. Navíc se díky pravidelnému pitnému režimu zbavujete odpadních látek. Nedostatek příjmu vody způsobuje únavu a trpí tím také vaše zažívání. Ujistěte se, že denně vypijete 2 až 3 litry tekutin, a nezapomeňte, že káva a alkohol se do pitného režimu nepočítají. 

  • Dostatek spánku

    Autor: iStock.com

    Aby tělo správně fungovalo, musíme umět také správně odpočívat. Při hubnutí se nejvíce zaměřujeme na zdravou stravu a pohyb. Neměli bychom však zapomínat na odpočinek a spánek, které jsou pro úbytek váhy stejně důležité. Doporučených 7 až 8 hodin kvalitního spánku má blahodárné účinky nejen na naši psychiku, ale také na naše tělo.  

  • Jezte ořechy

    Autor: Shutterstock.com

    Slané chipsy nebo tyčinky nám k vysněné postavě nepomůžou. Zato mandle, kešu nebo vlašské ořechy mohou být v omezeném množství pomocníkem při hubnutí. Jsou zdrojem zdravých tuků, vlákniny, ale také hořčíku, který chrání naše srdce a zároveň zrychluje metabolismus.  

  • Pijte zelený čaj

    Autor: Shutterstock.com

    Zelený čaj obsahuje velké množství antioxidantů, jeho složení pomáhá snižovat hladinu cholesterolu v krvi, a navíc je účinným pomocníkem při hubnutí. Obsahuje látky, které urychlují metabolismus. Šálek zeleného čaje si můžete dopřát několikrát denně. V horkých letních dnech si dopřejte studenou variantu. Stačí do vychlazeného čaje přidat kostky ledu a plátky citronu. 

  • Chilli a kajenský pepř

    Kajenský pepř se vyrábí z chilli papriček.
    Kajenský pepř se vyrábí z chilli papriček.
    Autor: Shutterstock.com

    Potraviny jako chilli a kajenský pepř jsou známé pro svou štiplavou chuť a léčebné vlastnosti: působí proti bolesti kloubů, podporují trávení a působí proti chřipce a nachlazení. Navíc podporují metabolické funkce a pomáhají tělu při spalování přebytečného množství tuků. Špetka kajenského pepře přidaná ráno do míchaných vajíček zajistí menší chuť k jídlu během celého dne. 

  • Zázračná skořice

    Autor: Shutterstock.com

    Toto voňavé koření je účinným pomocníkem při hubnutí. Stačí pouze jeden gram skořice denně a její účinky se brzy projeví. Navíc potlačuje špatný cholesterol a zrychluje metabolismus. Stačí si skořici nasypat do jogurtu nebo ji přidat do ovesné kaše. Koření je navíc účinným pomocníkem proti celulitidě. Skořicové zábaly zlepšují spalování tuků a podporují krevní oběh.

  • Zázvor

    Autor: Profimedia.cz

    Někdo ho má rád, někdo jeho chuť nemůže vystát. Lidé si ho většinou spojují s jeho blahodárnými účinky při chřipce nebo nachlazení. Málokdo však ví, že má také pozitivní vliv na naše hubnutí. Jeho konzumace zahřívá organismus a díky této vlastnosti dochází k rychlejšímu spalování. 

     

  • Jezte více ovoce a zeleniny

    Autor: Shutterstock.com

    Ovoce a zelenina obsahují mnoho vitaminů, které jsou důležité pro správné fungování našeho těla. Nejčastěji bychom je měli konzumovat v syrovém nebo jen šetrně upravovaném stavu, kterým je např. příprava na páře. Denní příjem zeleniny nám pomůže při hubnutí. S ovocem musíme být opatrnější, protože obsahuje velké množství přírodních cukrů. Proto postačí dva až tři kousky denně. 

  • Zařaďte do svého jídelníčku sladké brambory

    Autor: Shutterstock

    Vhodnou a zdravou svačinou jsou sladké brambory. Obsahují mnoho živin, vitamin A a jsou protizánětlivými antioxidanty. Navíc regulují hladinu cukru v krvi, a zrychlují tak metabolismus. Nezapomínejte je však spíše vařit nebo připravovat v páře. Jedině tak uchováte množství živin, které obsahují. 

     

/
Autor: Aneta Pařízková

Diskuse ke článku

.