VÝZVA: Zkuste si běh s holemi, spálíte dvojnásob kalorií

Trénování s runningovými holemi je pěkný zápřah
23. listopadu  2015 
 11:23

V rámci přípravy na Jizerskou 50 jsem absolvovala trénink běhu s holemi. Mého tréninku se ujal Milan Kůtek, který na metodu běhu s holemi přišel. Přestože jsem byla zpočátku trochu skeptická a hlavně jsem si říkala, že budu vypadat jako blázen, nakonec jsem z tréninku odcházela nadšená.

Nordic running, jak se dá také běhání s holemi nazvat, se od nordic walkingu liší, a to především v holích – ty jsou kombinací běžeckých holí právě s těmi nordic walkingovými. Jsou jednodílné, ne skládací a mají hladkou rukojeť. Spodní část má hrot s malým talířkem, který brání tomu, aby se zapichovaly moc hluboko do země. Mají i variantu pro tvrdý povrch, ale tu jsem nezkoušela.

Trénink chůze pro začátek • VIDEO: 

Běhání tedy probíhá v terénu a na podkladu, do kterého hole můžete zapíchnout.  S Milanem jsme nejdříve začali chůzí, abychom si nacvičili, jak správně hole držet a také jak s nimi manipulovat. Mohlo by se zdát, že se vám budou plést pod nohy nebo že s nimi běh bude hrozně neohrabaný, ale opak je pravdou. Jejich používání je absolutně přirozené, a naopak pomáhají při stabilitě, a můžete tak odlehčit nohy a část váhy přenést na ruce.

480p 360p 240p
Běh s holemi • VIDEO: 

Hole můžete jen lehce zapichovat bez použití síly v pažích, potom více trénujete nohy. Pokud se ovšem do holí pěkně zapřete, což je super využít hlavně v kopcovitém terénu, potom pěkně makají také ruce. Kopec se s holemi vyběhne mnohem rychleji než bez nich klasicky. Jak prohlásil Milan: „Kopec není nepřítel, ale tréninkový kamarád!“

480p 360p 240p
Běhání do kopce je s holemi mnohem jednodušší • VIDEO: 

Kvůli tomu, že se při běhu zapojuje mnohem více horní polovina těla, je tato aktivita mnohem náročnější než samotný běh. To jsem poznala i sama na sobě. Normálně chodím běhat a dám v pohodě sedm osm kilometrů po ránu, ale s holemi to byla jiná písnička. Po necelém kilometru jsem funěla jako sentinel a plíce nestíhaly. Díky tomu, že vydáte více energie, může být váš trénink kratší. Pokud uběhnete tři kilometry s holemi, je to jako uběhnout sedm bez nich.

480p 360p 240p
Běh v terénu není problém • VIDEO: 

Runningové hole si vyzkoušelo už mnoho známých sportovců, mezi nimi třeba Bára Špotáková. Ta s nimi běhala celé těhotenství. Na běhu s holemi je právě skvělé, že nemusíte běhat tak rychle a pořád spalujete mnohem víc, protože zapojujete všechny svaly, a ještě odlehčujete kloubům na nohou. Tudíž je tato aktivita ideální také pro ženy či muže s nadváhou – nebo právě pro těhulky. Hole také pomáhají držet stabilitu, takže běh v terénu je mnohem bezpečnější.

480p 360p 240p
Hole můžeme použít i k protažení • VIDEO: 

Nedávejte si přehnané cíle. Na začátku stačí opravdu pár kilometrů a druhý den budete cítit každý sval na těle. Pokud ale nemáte hodinu na běhání denně, vyrazit na půl hodinky s holemi vám to vynahradí. Když si k tomu přidáte ještě pár výpadů, máte trénink jako víno! Tak hurá na to. Jestli chcete vědět o běhání s holemi víc, dozvíte se to ZDE.

Diskuse ke článku

.