Pátek 25. září 2020
Svátek slaví Zlata, zítra Andrea
Zataženo, déšť 16°C
Premium

Vše o chlebu: Jaký prospívá zdraví a hubnutí? A jaký si vybrat, když máte alergii na lepek?

27. května 2020 | 06:00

Chléb je významnou součástí našeho jídelníčku prakticky od narození. Jenže jak poznat, zda ho nejíme příliš? A jak z něj udělat moderní potravinu odpovídající zásadám zdravého životního stylu? Je lepší ho péct z droždí, nebo z kvásku? A jak zajistit, aby se povedl i doma, když ho zkusíte upéct sami?

Chléb je stále tím prvním, na co si vzpomeneme, máme-li hlad. Dáváme si jej denně k snídani, většinou něčím namazaný nebo obložený. „To, kdo může chléb jíst a zda a čím namazaný, záleží na řadě faktorů,“ vysvětluje lékařka, psychoterapeutka a výživová poradkyně MUDr. Kateřina Terezie Cajthamlová. „Nejdůležitější je věk a zdravotní stav konzumenta, ale také to, čím se stravuje mimo chleba. Chléb z běžné mouky obsahuje lepek, proto jej vůbec nemohou jíst lidé, kteří trpí alergií na lepek či jeho intolerancí.

Přečtěte si pokračování článku s předplatným Premium
Získejte neomezený přístup již od 49 Kč měsíčně

Chci předplatné Premium
Autor: Marie Hejlová