I vám nejspíš chybí vitamin D. Odborníci nám poradili, jak ho v zimě nejlépe doplnit | Pro ženy | Blesk.cz
Premium

I vám nejspíš chybí vitamin D. Odborníci nám poradili, jak ho v zimě nejlépe doplnit

24. ledna 2020 | 06:00

Vitamin D patří k nejdůležitějším vitaminům a také většině lidí nejčastěji chybí. Přitom jeho nedostatek může napáchat vážná poškození zdraví, jako jsou kožní problémy, oslabená imunita, křivice nebo osteoporóza. Doplnit ho stravou je velmi obtížné, nejlépe ho vstřebáváme v létě ze sluníčka, pokud nepoužíváme příliš vysoký faktor. Jak jinak doplnit „déčko“, to radí pro Blesk pro ženy docentka farmacie Radka Opatřilová, praktický lékař Jiří Bartoš i klinický biochemik Marek Antoš z laboratoře SYNLAB.

Nejlépe vstřebáváme vitamin D ze slunečního záření. „Ideálně by se člověk měl procházet venku každý den. Pokud se nám to nedaří přes týden, o to více bychom měli vyrážet do parku nebo do přírody o víkendu. Klidně bych v noci nechala při spaní i roztažené žaluzie, protože sluníčko působí stále,“ vysvětluje Radka Opatřilová z brněnské Farmaceutické fakulty VFU.

Hladina vitaminu D v těle klesá hlavně v zimě. „I tehdy bych doporučila

Přečtěte si pokračování článku s předplatným Premium
Získejte neomezený přístup již od 1 Kč měsíčně

Chci předplatné Premium
Autor: Hana Langrová