7 víkendových prohřešků, které ničí zdraví: Děláte je také? | Pro ženy | Blesk.cz

7 víkendových prohřešků, které ničí zdraví: Děláte je také?

  • Dejte pozor, abyste přes víkend nevypadli příliš z rytmu.
    13. srpna 2016 | 06:00

    Během pracovního týdne jsme vzorné: střídmě jíme, chodíme celkem včas spát, sportujeme a vůbec všemožně pečujeme o své zdraví. O víkendu ale velmi často hodíme životosprávu za hlavu, jako by se nechumelilo. Škodíme tak svému zdraví. Jaké zlozvyky vadí nejvíce?

  • Prospíme půlku dne

    Co udělat proto, aby se vám v horku dobře spalo?
    Pravidelnost je jednou ze zásad zdraví a platí to i pro vstávání. Jestliže během týdne vstáváme v šest hodin, není samozřejmě třeba vyskakovat z postele se zvoněním budíku i o víkendu. Přispat si rozhodně můžeme a prospívá to i naší psychice. Přesto bychom neměly spát celé dopoledne, protože si tím nabouráváme vnitřní biologické hodiny, a navíc nás můžou po příliš dlouhém dopoledním vyspávání bolet hlava, klouby a podobně – do krve se totiž při dlouhém spánku uvolňují bílkoviny, které jsou typické pro zánětlivé procesy.
  • Pijeme příliš mnoho alkoholu

    Dát si skleničku s přáteli je jedna věc, druhá věc je ale pravidelně pít o víkendu přes míru. Alkohol dehydratuje, poškozuje nám játra, žaludek i mozek a urychluje stárnutí. Když už máte přesto neodolatelnou chuť se ve volných dnech napít, dejte si raději víno a vynechejte tvrdý alkohol. Ten škodí ženám ještě víc než mužům.
  • Vysedáváme dlouho u počítače

    žena počítač doma
    Právě o víkendu bychom měly výrazně omezit hodiny u počítače, aby se organismus mohl dobře regenerovat. Blikání obrazovky neprospívá našemu zraku, a když u monitoru sedíme příliš dlouho, může to mít negativní vliv i na náš mozek a psychiku. Když sedíme u počítače před spaním, snižuje se produkce spánkového hormonu melatoninu, a zaděláváme si tak na nespavost.
  • Přejídáme se a porušujeme diety

    Dietní jídelníček se nemusí skládat pouze ze zeleniny.
    Hodně z nás poctivě od pondělí do pátku dodržuje dietní režim. O víkendu to všechno hodíme za hlavu a klidně se přejíme řízků, hranolků nebo pizzy. Takové změny našemu zažívání a zdraví obecně neprospívají a pronásleduje nás jojo efekt.
  • Zanedbáváme odličování

    Po celém dni se důkladně odličte a ještě navíc si vyčistěte pleť benzyolperoxidem.
    Po různých víkendových večírcích se nám často stává, že se před spánkem ani neodlíčíme a jdeme do postele s make-upem. Velmi to škodí pleti. Jestliže tento zlozvyk opakujeme pravidelně, rychleji zestárneme.
  • Neumíme vypnout

    ...
    Protože jsme v týdnu v jednom kole, neumíme zabrzdit ani během víkendu. Pro náš organismus je ale velmi důležité, abychom alespoň v sobotu a v neděli dokázaly zapomenout na práci a povinnosti s ní spojené, na problémy a starosti, které nás tam čekají. Není to vůbec snadné, ale i odpočívat a relaxovat se můžeme naučit. Pomáhá i nácvik meditace. Odpočinek a absence stresu totiž velmi prospívají našemu zdraví a chrání nás před spoustou civilizačních chorob, včetně rakoviny.
  • Fyzicky neodpočíváme

    Jestli vás chytají křeče, možná jste se před sportem málo rozehřáli a tělo tak spálilo všechen sodík příliš rychle.
    Víkendovým zlozvykem bývá i to, že nijak neomezíme sportování, trénink, pobyt ve fitness a podobně. Hýbat se, to rozhodně doporučujeme, ale tělu by se mělo dostat i fyzického uvolnění a rekonvalescence. Znamená to sportovní aktivity omezit. Nemusíte se obávat, že do pondělí ztratíte kondičku. Ale ani opačný extrém – v týdnu fyzická pohoda a o víkendu se ztrhnout například na tenise – našemu zdraví nesvědčí.

Autor: sia
Diskuse ke článku
.