Úterý 23. dubna 2024
Svátek slaví Vojtěch, zítra Jiří
Oblačno 7°C

Seriál o stravování! Ve 30 vsaďte na fazole a krevety

Po třicítce potřebujete doplnit i omega-3 mastné kyseliny. Co takhle krevety?
21. dubna 2012 | 06:00

Ve třiceti potřebuje naše tělo úplně jinou výživu, než ve 20, ve 40, nebo v 50 letech.Co je pro vás ve vašem věku nejvhodnější a proč, se dozvíte v našem seriálu!

Ve třiceti letech je naše tělo stále v dobré formě, ovšem je potřeba ho v tom trošičku podpořit především stálým přísunem železa a omega-3 nenasycenými mastnými kyselinami.

Pryč s únavou
fazole
Autor: Profimedia.cz

Po třicítce se můžete cítit častěji unavení, příčinou můžou být pracovní povinnosti, vztahy v rodině, výchova dětí nebo jiné okolnosti.

Únava však může být způsobená i nízkou hladinou železa v krvi, což je poměrně běžne u žen, které mají silnou menstruaci.

Zdroj železa
* hrnku cerealií obohacených o železo (18 mg)
* hrnku bílých fazolí (4 mg)
* hrnku vařeného špenátu (3 mg)
* 90 g hovězího (3 mg) nebo kuřecího masa (1 mg).

Pomozte srdci

Pomozte svému srdci omega- 3 nenasycenými mastnými kyselinami – výrazně snižuji riziko kardiovaskulárních onemocnění. V těhotenství můžou tyto kyseliny zlepšit vývoj mozku a zraku plodu a matce zase pomahají proti poporodním depresím.

Zdroj omega-3 mastných kyselin
* 90 g lososa (1 – 2 g)
* 90 g tuňaka (0,2 – 0, 25 g)
*  90 g krevet (0,30 g).

kreveta
Autor: Profimedia.cz

Odborníci doporučují zařadit do jídelníčku alespoň jednou týdně porci ryby. Vhodné jsou i vlašské ořechy a rozemletá semínka.

Jak se stravovat ve 40 letech? Dozvíte se zítra!

Autor: Silvie Risová, Kbak, Kema