Kruhový trénink: Fenomén v posilování vaší postavy | Pro ženy | Blesk.cz

Kruhový trénink: Fenomén v posilování vaší postavy

5. ledna 2011 | 13:03

VIDEO: Chcete zhubnout, ale v nabídce fitness center si nemůžete vybrat? Redaktorka Blesk.cz za vás vyzkouší na vlastní kůži nejžádanější trendy v oblasti cvičení a bez obalu řekne, co si o tom myslí. Dnes vyzkoušíme silový kruhový trénink.

Vánoce i Silvestr jsou za námi. A před námi je nelehký úkol. Splnit si novoroční předsevzetí, že konečně zatočíme s přebytečnými kily. Cukroví a jiné dobroty na nás číhaly na každém kroku a jen málokdo si vánoční hody odpustil. Hledali jsme proto nějaké cvičení, které bude natolik efektní, aby tuky spalovalo už po několika návštěvách a zároveň bylo příznivé i pro naši srdeční funkci. Volba padla na silový kruhový trénink, kde jsem si skutečně dala do těla s překvapivým výsledkem. Mé tělo spalovalo tuky už po několika minutách tréninku.

Co je kruhový tréning?

Kruhový trénink je cvičení, při kterém jedinec nebo celá skupina cvičí na různé svalové partie. Trenér určí skupinu cviků na strojích či mimo ně na procvičení partií celého těla a poté se jednotlivé cviky provádějí v rychlém sledu za sebou.
Jedná se o vynikající prostředek ke zpevnění těla, zlepšení fyzické kondice a k redukci hmotnosti. Trénink není určen pro budování masivní svalové hmoty, a proto se hodí všem, kteří chtějí spojit příjemné s užitečným a berou cvičení pouze jako doplněk k jinému sportu.

Jak kruhový trénink probíhá?

Na začátku tréninku trenér vybere pět různých stanovišť na kterém budou jedinci cvičit. V našem případě to byl medicimbal, posilování břicha na bosu, posilování s lodními lany, s činkami a nakonec zvedání tzv. Ruských zvonů. Na každém stanovišti člověk posiluje čas, který mu trenér určí a poté se rychle přesune na další místo.

Kolik spálím kalorií?

Tím, že při kruhovém tréninku zapojujete všechny svaly těla, spalujete poměrně dost kalorií. Při maximálním nasazení spálí dospělý člověk až 2500 kalorií. Hodnota spálených kalorií se však může u lidí měnit. Záleží na vašem cvičebním nasazení.

Cvičení • VIDEO: abl

Co na sebe?

Pevnou obuv, tričko a pohodlné tepláky nebo kratší kalhoty. V podstatě si vezměte na sebe stejné oblečení, jako kdybyste šli do posilovny. Důležité je mít s sebou ručník a vodu nebo iontový nápoj.

Kam za kruhovým tréninkem?

Od nového roku své hodiny silového kruhového tréninku otevírá např. pražský Holmes Place na Andělu. Tento trénink lze jinak vyhledat v každém větším fitcentru.

Kruhový trénink na vlastní kůži!

Vyzkoušela na vlastní kůži redaktorka Blesku pro ženy.cz, Natalie:

"Když jsem na trénink šla, ani ve snu by mě nenapadlo, že se takhle nadřu. Na začátku mi trenér jedno kolo sám předvedl, nijak mě to zvlášť neohromilo a ještě spíš jsem si říkala, že zas tak velká dřina to nebude. Jak moc  jsem se mýlila jsem zjistila záhy, když jsem přišla řadu já. Cvičení s medicimbalem by ještě šlo, s činkami jsem taky počítala, ale že musím rozpohybovat do pravidelného "vlnobití" velký těžký lodní provaz, to jsem netušila. Další perličkou byly pro mě kliky na bosu, kde jsem opravdu zjistila, jak velké mezery v posilování mám. Na konci tréninku jsem byla vyčerpaná, ale zároveň se cítila o o dost pevnější než předtím."

Autor: NBr, Klena
Další články z kategorie