Pondělí 21. září 2020
Svátek slaví Matouš, zítra Darina
Jasno 23°C

Vytvarujte si postavu! Stačí vám osm až deset minut denně

9. července 2009 | 13:14

Potřebujete rychle a efektivně zpevnit tělo, a nechce se vám chodit někam do tělocvičny? Pak je pro vás jako stvořená cvičební guma, známé pod názvem theraband.

Tajemství úspěchu spočívá v dynamickém odporu, který je na začátku pohybu nepatrný a postupně sílí – to vede k zintenzivnění práce svalové hmoty, jejímu zesílení a v konečném efektu i k tvarování postavy. Cvičení je obzvlášť šetrné pro klouby a šlachy, protože sílu odporu přizpůsobíte vlastním možnostem. Trénink absolvujte bez přestávky, dbejte na správné držení těla a theraband se snažte mít stále napnutý.

Zpevněte prsa a paže

Pravou nohou udělejte malý krok vpřed, theraband uchopte za oba konce a postavte se na jeho střed. Mírně se předkloňte dopředu a pravé koleno zlehka pokrčte. Vytáhněte theraband do výšky tak, aby vaše lokty byly na úrovni ramen. Lopatky tlačte k sobě, ucítíte napětí v prsních svalech. Polohu držte 10 sekund a vraťte se do výchozí polohy. Opakujte po dobu jedné minuty a potom vyměňte nohy.

Zpevněte prsa a paže
Zpevněte prsa a paže
Autor: Dušan Křístek

Pro pevnější stehna
Theraband si uvažte volně kolem kotníků, lehněte si na levý bok a natáhněte nohy. Opřete se o levý loket a pravou ruku položte před tělo. Mírně nadzvedněte pravou nohu a v malém rozsahu s ní kmitejte nahoru a dolů. Vydržte v pohybu minutu a vyměňte nohy.

Pro pevnější stehna
Pro pevnější stehna
Autor: Dušan Křístek

Trénink celého těla
Lehněte si na břicho a opřete se o předloktí. Postavte se na špičky, vzpřimte celé tělo, nohy, trup a hlava musí být v jedné linii. Zpevněte břicho, hýždě, celé tělo a vydržte 10 sekund v této poloze. Pak pomalu spusťte kolena na podložku a uvolněte se. Opakujte 5x.

Trénink celého těla
Trénink celého těla
Autor: Dušan Křístek

Posilněte zadeček a stehna
V poloze na zádech pokrčte kolena, chodidla opřete o zem a jednu nohu zvedněte. Theraband napněte přes holeň zvednuté nohy a ruce položte na zem podél těla. Zvedněte pánev a v malých pohybech jí kmitejte nahoru a dolů. Cvičte jednu minutu a vyměňte nohy.

Posilněte zadeček a stehna
Posilněte zadeček a stehna
Autor: Dušan Křístek

Ploché břicho
Lehněte si na záda, pokrčte kolena a chodidla dejte na šířku boků. Theraband napněte příčně přes boky a ruce položte podél těla. Zpevněte břišní a sedací svaly. Pánev tlačte nahoru proti odporu, přičemž je důležité, abyste se neprohýbala v kříži. V napětí vydržte 10 sekund a pak nechte zadeček klesnout asi centimetr nad zem. Cvičte minutu.

Ploché břicho
Ploché břicho
Autor: Dušan Křístek

Pro štíhlé boky
Konce therabandu svažte, postavte se na něj pravou nohou a přetáhněte ho přes levé stehno. Levé koleno tahejte proti odporu nahoru, přičemž pohyb má být plynulý a pomalý. Dbejte na to, abyste měla rovná záda. Pokud máte problémy s rovnováhou, můžete se opřít o stěnu. Po minutě cvičení vyměňte nohy.

Pro štíhlé boky
Pro štíhlé boky
Autor: Dušan Křístek

Autor: připravily: bes, oli, lena
Další články z kategorie