Jóga na každý den

7. listopadu 2008 | 13:48

Pokud jste si mysleli, že jóga je pro vás příliš náročná, přesvědčíme vás o opaku. Vyberte si sérii cvičení, která nejlépe zapadnou do vašeho denního plánu.

Ráno: Probuďte celé tělo

Zpevňujte nohy
Pravou nohou udělejte velký výpad dopředu. Pravá noha je pokrčená, levou se snažte propnout. Ruce si položte na stehno pravé nohy. Když získáte rovnováhu, pokuste se sepnout ruce a zvednout je do vzpažení se sepjatými dlaněmi. Třikrát se nadýchněte nosem do břicha a vyměňte strany.

Zpevňujte nohy
Zpevňujte nohy
Autor: Dušan Křístek

Proti přetížení zad
Toto cvičení podporuje prokrvení zad a zejména krční části páteře: postavte se na čtyři a pomalu obratel po obratli vyhrbte záda. V této poloze zůstaňte 30 až 40 sekund. Opět se narovnejte a pravou nohu propněte dozadu. Zpevněte břicho, záda držte rovně. Ramena, boky a natažená noha tvoří jednu linii. Po získání rovnováhy se pokuste natáhnout levou ruku dopředu. Držte pozici během 3 nádechů a vraťte se do výchozí polohy. Znovu vyhrbte záda a vyměňte strany. Zopakujte 5x až 6x.

Proti přetížení zad
Proti přetížení zad
Autor: Dušan Křístek

Na zeštíhlení pasu
Rozkročte se o něco víc než na šířku boků, pravé chodidlo směřuje dopředu a doleva. Rozpažte a udělejte úklon doleva. Levá ruka se přitom klouže po levé noze směrem dolů. Pravou ruku natáhněte ke stropu a dívejte se na ni. Dvakrát se nadechněte a vyměňte strany.

Na zeštíhlení pasu
Na zeštíhlení pasu
Autor: Dušan Křístek

Odpoledne: Načerpejte novou energii

Zažeňte únavu
Sedněte si do tureckého sedu a prostředníkem levé ruky si stlačte levou nosní dírku. Zhluboka se nadýchněte a opět vydechněte (5x). Levou ruku přitom držte na koleně. Vyměňte strany.

Zažeňte únavu
Zažeňte únavu
Autor: Dušan Křístek

Pro lepší koncentraci
Postavte se rovně, chodidla jsou celou plochou na zemi. Při nádechu opřete chodidlo levé nohy o pravou nohu – čím výše ji dáte, tím bude cvičení těžší. Spojte dlaně a zvednete ruce nad hlavu. Zůstaňte v této poloze během 3 nádechů. Vyměňte strany.

Pro lepší koncentraci
Pro lepší koncentraci
Autor: Dušan Křístek

Zpevněte celé tělo
Toto cvičení protahuje oblast hrudní páteře, posiluje svalstvo noh, hýždí a zad. V poloze na čtyřech se postavte na chodidla a špičky. Pomalu propněte nohy a hýždě tahejte směrem ke stropu. Ruce jsou natažené, hlava visí mezi rameny. Pokuste se dosáhnout patami na zem.

Zpevněte celé tělo
Zpevněte celé tělo
Autor: Dušan Křístek

Večer: Uvolnění a uklidnění

Odlehčete záda
Lehněte si na záda a nohy pokrčte v kolenou. Zvedněte pánev a trup, přičemž ramena zůstávají na zemi. Ruce jsou natažené podél těla. Levou nohu zvedněte a propněte směrem dopředu v úhlu 45°. Držte zpevnění 30 vteřin a vraťte se do výchozí polohy. Vyměňte strany a zopakujte 8x až 10x.

Odlehčete záda
Odlehčete záda
Autor: Dušan Křístek

Uvolněte zádové svalstvo
Ideální cvičení na odlehčení zad, je zvláště vhodné jako příprava na spánek. Lehněte si na záda a zavřete oči. Kolena přitáhněte k hrudníku a uvolněte chodidla. Pomocí rukou kolébejte kolena z jedné strany na druhou. Zopakujte 10x.

Uvolněte zádové svalstvo
Uvolněte zádové svalstvo
Autor: Dušan Křístek

Zbavte se napětí
Sedněte si na paty, předkloňte se a čelo dejte na zem. Uvolněte ramena, ruce jsou položené vedle těla a dlaně směřují nahoru. Zůstaňte v této poloze, dokud vám to nebude nepříjemné.

Zbavte se napětí
Zbavte se napětí
Autor: Dušan Křístek

Pokud se vám cvičení zalíbí, můžete vyhledat i vhodné kurzy jógy. Co si na cvičení pořídit se dočtete ZDE.

Autor: bes, oli
Další články z kategorie
1080p 720p 360p
DesktopMobile