Špatné zprávy: Sladkosti rapidně zhoršují paměť | Pro ženy | Blesk.cz

Špatné zprávy: Sladkosti rapidně zhoršují paměť

29. října 2013 | 12:27

Se sladkostmi to není jednoduché, sice zklidňují nervy, dodávají rychlou energii a hlavně vyvolávají pocit štěstí, ale také jdou na tloušťku a v neposlední řadě zhoršují paměť.

Sem tam si zobnete nějakou tu sladkost a ve stresových situacích si dopřejete rovnou celý pytlík bonbónů najednou? Jenže v právě cukr, který jste si dali, má na svědomí to, že si vůbec nic nepamatujete.

Testy, které vědci provedli na desítkách lidí, prokázaly, že vysoká hladina cukru v krvi má za následek fakt, že zúčastnění si již po 30 minutách nebyli schopni vybavit více jak každé druhé slovo ze seznamu 15ti slov, který jim byl předtím předložen. A to popravdě není mnoho.

Naše potrvaviny jsou plné cukrů. Místo klasického, bílého cukru, zkuste radši ten ovocný
Denní dávku cukru překračujeme několikanásobně

Lžička cukru do kávy, k obědu sklenice coly, večer nějaký ten dezert a mezitím nespočet žvýkaček. Víte, kolik cukru do sebe dostáváte každý den?

Průměrná spotřeba cukru na osobu se pohybuje kolem 200 g za den, což je asi 7x více, než naše tělo potřebuje. Spotřeba cukru organismem zdravého dospělého člověka se pohybuje kolem 30 g denně, což by měl být součet veškerého cukru v potravě i toho, který si přidáte například do kávy. U dětí se pak denní maximum pohybuje kolem 12 g a u dětí do 4 let by se cukr neměl podávat vůbec.

Udělejte si doma ty nejlepší z dezertů, které milovali rakouští císaři i císařovna Sissi!
Ženy v ohrožení

Jak je známo, ženy jsou na sladké daleko více, než muži. Způsobeno je to tím, že v ženském mozku probíhají odlišné chemické procesy, tvoří se méně serotoninu- neboli hormonu štěstí, a právě sladkosti napomáhají k jeho vyšší tvorbě. Zvláště pak v období menstruace ženy pociťují nezvladatelnou touhu po cukru a mohou si na něm dokonce vypěstovat závislost.

Mrkev
Regulujte svoji paměť

Pokud se chcete vyhnout rapidnímu nárůstu vlastní zapomnětlivosti a také kilům navíc, vsaďte místo na rafinované cukry, na ty s nízkým glykemickým indexem. Potraviny, u kterých se hladina glukózy zvyšuje pomaleji, nezpůsobují výkyvy cukru v krvi a dokáží udržet jeho stabilní hodnotu, takže vás přestanou přepadat nezvladatelné záchvaty chutí. Do svého jídelníčku proto zařaďte celozrnné těstoviny a pečivo, luštěniny, mrkev, řepu, ořechy nebo bílé maso, také ovoce jako jsou jablka, brusinky nebo borůvky, jsou vhodným zdrojem zdravých cukrů.

Reklamní sdělení:

Trápí Vás akné a kožní problémy? Řešením je vysokofrekvenční terapie!