Naplánujte si den
Ještě večer než půjdete z práce domů, si udělejte pracovní plán na další den. Nastavte si priority a očíslujte úkoly tak, jak jdou po sobě v důležitosti. Seznam nechte ležet na stole a hned ráno si jej opět přečtěte.
Stanovte si dosažitelné cíle
Nastavte si úkoly na každý den tak, aby jste je dokázala zvládnout a na konci pracovní doby měla seznam celý odškrtaný. Jedině tak nebudete jednotlivé úkoly přesouvat ze dne na den.
Naplánujte si přestávky
Nezírejte bezmyšlenkovitě do obrazovky počítače a raději se jděte na pár minut projít po chodbě. Jen tak udržíte soustředění na práci.
Zamezte prokrastinaci
Určitě jste tohle slovo již slyšela, ale víte, že se nejedná o obyčejnou lenost? Pokud jste někdy stav prokrastinace zažila, dobře víte, že se vlastně jedná o utrpení, kdy jste se snažila odkládat nepříjemnou činnost až jste byla vydeptaná, v depresi a psychicky na dně a na poslední chvíli onen úkon přeci jen udělala. A přitom stačilo tak málo a vše by mohlo být v klidu.Prokrastinace nejčastěji vzniká ze strachu ze selhání, proto si zkuste na papír napsat, co nejhoršího se vám opravdu může stát, když se do úkolu pustíte a co se stane, když jej zamete pod koberec. Věřte, že problémy jen tak nezmizí a mnohem menším zlem je vyslechnout si například nepříjemný telefonát, než pak řešit obrovský pracovní průšvih.
Práci si neberte domů
Práci nechte za dveřmi kanceláře a doma nechte svoji mysl odpočívat. Jedině tak získáte potřebný odstup a druhý den se možná na své pracovní úkoly podíváte z jiného úhlu.