ŘECKO
- Rozhovor delegáta s klienty v 3* hotelu na Krétě
D: Tak jak se Vám tu líbí, jste spokojeni?
K: No hotel i okolí je moc pěkné, moře super. Jen je na těch Řekách strašně vidět ta krize?
D: Jak to myslíte?
K: No jak šetří?
D: Proč myslíte?
K: No tak různě. V hotelu jsou přes den z ovoce k dispozici většinou JEN melouny, hroznové víno, jablka a kiwi. Víc ovoce je pouze k hlavnímu jídlu.... A je to znát i jinde - včera jsme si dali na pláži gyros a to vůbec nebyl gyros, jak má být. To když si ho dám u nás v Brně na nádraží, to je gyros, ale tohle...
- „Jídlo v hotelu bylo moc řecké, což nám nechutnalo. Od poloviny zájezdu jsme tedy přestali polopenzi využívat a chodili do místního fast foodu. V příloze posíláme účtenky a žádáme jejich proplacení.“
- „Bohužel dovolenou nám kazili naši sousedi. Ač oba věkem přes padesát, oddávali se každou noc pravidelně hlasitému sexu při otevřeném okně. S takovými sousedy třicetiletý člověk na vlastní sex ani nemá chuť a ztrácí tak radost z dovolené.“
TURECKO
- Po třech dnech v hotelu přišli klienti za delegátem. Prý mají dost pochopení a je jim jasné, že pokud je něco rozbité, musí se to opravit a to nějakou dobu trvá. Ale už je opravdu nebaví chodit na toaletu na recepci a do lobby a jestli by jim tedy toaleta nemohla být už opravena.
- Delegát se omlouval, že vůbec nevěděl, že mají rozbitou toaletu, že mu to měli říct hned a že okamžitě zajistí opravu nebo přestěhování na jiný pokoj. Na dotaz, jak je toaleta rozbitá mu klienti odpověděli: „No nevíme co s tím záchodem je, ale je přes něj páska. Tak ho nepoužíváme.“ Po bližším pátrání delegát zjistil, že na pásce je nápis „Sanitized“ dokládající, že byla toaleta před příjezdem nových klientů dezinfikována...
- „V Turecku na recepci neumí nikdo česky. Všichni mluví jen turecky nebo anglicky, takže vše musíme řešit jen přes delegátku. To nemůžete zajistit na recepci alespoň jednoho Turka, který by uměl česky?“
THAJSKO
- Rozhovor dvou turistů: „No zájezd super, jen ten delegát. Vždyť mi ho za ten týden viděli jen při příletu a odletu na letišti a pak už jen dvakrát na hotelu."
„A potřebovali jste od něj něco?“
„No to ne, ale prostě se mi to zdá málo. Když to srovnám s tou průvodkyní, která s námi jela na výlet do Bangkoku, to byla úplně jiná káva. Jakou ta měla péči. Ta nás co půl hodny počítala, jestli jsme všichni...“
ŠPANĚLSKO
- Stížnost klientů CK: „Dovolená byla moc pěkná, ale do hotelu, kde jsou Češi takto diskriminováni už víckrát nepojedu. Při odjezdu totiž museli všichni Češi vyklidit pokoj již ve 12hodin a ještě na to byli upozorněni velkou cedulí na recepci „CHECK OUT 12,00“. (klient si spletl Check a Czech...)
ITÁLIE
- Klient si stěžoval na stín palem, který neodpovídá fotografii v katalogu. Kdyby to věděl, nikdy by to takovéhoto apartmánu nejel, protože si ho záměrně vybral, aby mohl své auto parkovat ve stínu té palmy. V reálu ale stín na dané místo dopadá jen pozdě odpoledne a auto je tak většinu dne na slunci...
BULHARSKO
- „Byli jsme naprosto šokováni, kolik je v hotelu kromě Čechů i dalších cizinců a na pláži bylo dokonce i mnoho Bulharů.“
CHORVATSKO
- „Řidič byl naprostý ignorant a odmítal zastavit a jít zlikvidovat vosu, která kolem nás poletovala a ohrožovala nás.“