Středa 25. prosince 2024
Polojasno 3°C

Zaplaťte tolik, na kolik se cítíte! Tahle novinka české módní značky reaguje na koronavirus

22. září 2020 | 06:00

Nový model nakupování, který umožňuje zákazníkům platit za produkty podle toho, jak se zrovna cítí – tak právě s tímto revolučním nápadem přišla česká módní značka. Zákazníci tedy mohou zvážit, zda se v aktuální situaci cítí ohroženi, nic se pro ně nezměnilo nebo mají zájem podpořit českou značku. Na výběr jsou tři cenové kategorie. Na kterou se cítíte vy?

Určité zboží označené speciálním štítkem lze díky novému konceptu koupit za tři odlišné ceny. Pokud se zákazník cítí současnou situací ohrožen a má strach ze své budoucí finanční nestability, zaplatí polovinu původní ceny. V případě, že se cítí dobře a nic se pro něj nezměnilo, dosahuje částka 80 % kupní ceny, a jestliže chce značku podpořit, nakoupí za 110 %.

Koncept “jak se cítíte, tolik platíte” je součástí strategie “respektujte, co cítíte” a logicky navazuje na ukončení slevových akcí, které firma vyhlásila minulý měsíc. “My v Pietro Filipi věříme, že móda hraje v naší budoucnosti zásadní roli, která nám pomáhá hledat a vyjadřovat to, kým skutečně jsme. A tato role je mnohem hlubší než diskuse o dokonalých střizích, perfektních materiálech, firemních tradicích nebo udržitelnosti,” říká Michal Mička, majitel firmy.

Firma už nadále nechce klamat zákazníky a počítat, jakou má nastavit základní cenu a následně slevu, aby vyšla marže. Domnělou slevou je zákazník motivován nakupovat v situaci, kdy vlastně nakupovat nechce, a je manipulován, aby si myslel, že udělal výhodný obchod a ušetřil peníze. “Chceme být chytrou značkou, která oslovuje chytré lidi. Zároveň ale chápeme a respektujeme to, že situace není optimální, a dává nám smysl přiznat, že je špatná doba. Proto chceme vyjít vstříc lidem, kteří cítí strach a nejistotu, a dáváme jim možnost vybrat si, kolik za produkt zaplatí,” říká Mička.

A jak to funguje v praxi?

Na kamenné prodejně stačí při placení nahlásit, jak se cítíte. Při nákupu on-line si vyberete z produktů, které jsou označeny štítkem: „Jak se cítíte, tolik platíte.“ Do košíku pak přidáte položky tak, jak jste doposud zvyklí. Poté jen stačí zadat do pole „jak se cítíte, tolik platíte“ kód podle vlastních pocitů: "nevimcobude", "citimseskvele" nebo "chcipodporitpietrofilipi".

Vybrané položky reagují i svým vzhledem na aktuální situaci. Jsou nadčasové a snadno kombinovatelné za doprovodu kvalitních materiálů, které vydrží v šatníku roky. Přesvědčte se sama v naší fotogalerii:

Autor: Žaneta Podlahová