Kvalita vítězí nad kvantitou
Fast fashion, slow fashion, sustainable, zero waste. Tyto pojmy dávno nevyznívají jako pohádkové zaříkávadlo, nýbrž jako fakt a současná psychologie nákupního chování a přístupu k sobě samým, okolí a planetě. Není tak žádným překvapením, že velké obchodní řetězce produkují přemíru rychlé módy, neboli fast fashion, z nekvalitních, syntetických materiálů s produkcí škodlivého odpadu a pomocí chemikálií. Jsou si toho vědomi především stylisti, kteří se snaží o takzvanou převýchovu zažitých módních vzorců. Apelují především na kvalitu, a dávají tak přednost second handům a podpoře lokálních designérů a značek. „Pro mě investice znamená kvalitní a nadčasové kousky, které mohu nosit a kombinovat několik sezon. Vždy tedy přemýšlím, abych nekupovala rychlotrendy a především nekvalitní, umělé materiály. Než do fast fashion řetězců radši zavítám do second handů nebo podpořím lokálního designéra. Je pro mě totiž především důležité znát původ i příběh oblečení,“ říká Abigail Lišková, stylistka, project and Instagram content manager módního časopisu. To, že rozvážnost a umírněnost jsou alfou a omegou správného šatníku, potvrzuje i stylistka Veronika Králová a dodává: „Jsem ráda, že i světové návrhářské domy zpomalují a dávají přednost udržitelnosti. Rozhodně není uměním si pořídit na každý večer jiné šaty, nýbrž pořídit si takové, které můžete vynést na x způsobů. Ony šaty by měly být ovšem ušity kvalitně a především s láskou.“ Uměním je tak vynosit veškeré naše oděvy ve skříni a mít přehled o tom, co se v nich nachází, ne schovává.
Tento článek je součástí balíčku PREMIUM+
Odemkněte si exkluzivní obsah a videa bez reklam na 9 webech.