Obličejová jóga: Omládnete o 10 let a vrásky budou pryč!

  • 27. října 2018 | 06:00

    Jóga není prospěšná pouze pro vaše tělo, ale také pro váš obličej. Nestojí navíc skoro vůbec nic a funguje spolehlivě! Díky návodu redaktorky magazínu Blesk pro ženy Simony si Face Yogu zamilujete a budete vypadat o deset let mladší. Nevěříte? Tak to vyzkoušejte!

    Na obličeji máme přes čtyřicet svalů, které běžně používáme, ale cíleně je nikdy neposilujeme. A to je ten problém. S věkem totiž ženské tělo produkuje stále méně a méně kolagenu, který udržuje pleť pružnou a kontury obličeje pevné. Když ale svaly v obličeji posílíte, vytvarujete, ale také se je naučíte uvolnit, gravitace nebude mít šanci. Platí tu stejný princip jako u ostatních svalů po těle. S tím rozdílem, že obličejové svaly jsou malinké, takže se vytvarují velmi rychle.

  • Wow!

    Obličejová jóga

    Otevřete pusu na maximum do všech směrů a říkejte u toho "wow". Nemusíte to vokalizovat, ale když to uděláte, bude cvik působit i relaxačně. Uvolněte čelo a střídejte "wow" s povolením. Opakujte desetkrát po třech sériích.

    Co cvik umí: Krásně prohřejete a prokrvíte celý obličej. Cvik zároveň působí antistresově.

  • Proti mračivce

    Obličejová jóga

    Vráska mezi obočím není nic hezkého, tak s touhle mračivkou bojujte! Přiložte ukazováček a prostředníček do první třetiny obočí, jemně roztáhněte prsty a stlačte. Zamračte se pětkrát tak, aby se u toho neobjevila žádná vráska, a pak obličej uvolněte. Po celou dobu v klidu dýchejte. Opakujte po třech sériích. 

    Co cvik umí: Posílíte sval mezi obočím, aniž byste si vrásku tvořila nebo tu stávající prohlubovala. 

  • Pro krásný úsměv

    Obličejová jóga

    Schovejte rty za zuby a usmějte se. Ukazováčky ještě vytáhněte úsměv výše. Úsměv stále držte svaly a v klidu dýchejte a počítejte deset dechů v sérii po třech. 

    Co cvik umí: Posilujete tváře a zvedáte koutky, čímž cvičíte ještě neodolatelnější úsměv.

  • Velké O

    Obličejová jóga

    Vytvarujte ústa do písmene O tak, abyste zakryla zuby. Je to stejný pohyb, jako když chcete zívnout. Horní ret pevně přitlačte na zuby a dáseň, vytáhněte krk a otevřete doširoka oči. Držte pět až deset sekund a uvolněte. Opakujte třikrát a v klidu u toho dýchejte ústy, čelo mějte uvolněné.

    Co cvik umí: Prokrví celý obličej, zároveň bojuje proti nosoretním rýhám a posiluje tváře.

  • Na vrásky kolem očí

    Obličejová jóga

    Nejprve si kolem očí aplikujte krém, aby pokožka, která je v těchto partiích velmi tenká, zůstala hezky pružná. Pak položte ukazováček vedle vnějšího koutku oka, prostředníček pod oko. Roztáhněte prsty směrem nad uši. Na pět vteřin přivřete oči a pak na tři vteřiny povolte. Opakujte pětkrát v sériích po třech cvicích. Při cvičení tlačte lopatky k sobě a ramena dolů a v klidu dýchejte.

    Co cvik umí: Posiluje svaly kolem očí a bojuje proti "vějířkům" mimických vrásek vnějších koutků očí. 

  • Labutí krk

    Obličejová jóga

    Propleťte prsty a natáhněte ruce před sebe. Ramena tlačte dolů, lopatky k sobě, otevřete hrudník. Podívejte se pětačtyřicet stupňů nahoru nad rameno a našpulte rty, jako byste chtěla někoho políbit. Rty pak otočte ještě za rameno. V klidu dýchejte a v této poloze vydržte pět nádechů a výdechů. Celou sérii opakujte dvakrát až čtyřikrát na každou stranu. Pokud se cítíte v pozici jistá, můžete se podívat proti směru rtů, posílí se tak účinek cviku.

    Co cvik umí: Posilujete svaly na krku, čelistech a na tvářích. Tím bojujete proti druhé bradě.

     

Autor: Simona Rydlová
Diskuse ke článku
.
1080p 720p 360p
DesktopMobile