Ženská za volantem je pro některé muže pohroma sama. Natož pak když řídí ještě v nějakých nepraktických botách. Tento odvěký genderový boj zřejmě nemáme šanci vyhrát, můžeme se ale pokusit o remízu tím, že si ověříme, které obutí je vlastně na řízení vhodné a které nikoliv.
Aby to bylo spravedlivé, vyzkoušely jsme si řízení v různých typech bot. Osobně se mi nejlépe řídilo v těch na klínku, měla jsem v noze oporu. Naopak nejhorší byly žabky, kterým se vždy snažím vyhýbat jak čert kříži. Jaký měl na můj malý test názor Ondřej Horázný, předseda Asociace autoškol ČR?
Tři propadlíci
Trefila jsem se padesát na padesát. Podle něj existují tři druhy bot, na které bychom při řízení měly zapomenout. "Jsou to dřeváky, které nejsou ohebné, pak to jsou boty s vysokým jehlovým podpatkem, protože při jejich nošení prakticky nelze sešlápnout spojku, a v neposlední řadě to jsou žabky," vysvětluje Horázný.
Naopak nejvhodnější na řízení jsou ploché boty, jako jsou třeba balerínky, mokasíny nebo nějaké tenisky, které lze dobře ohýbat, takže lze jimi lépe manipulovat s pedály. Pokud však jste nucena dojet autem na společenskou akci, kde jsou vysoké boty vítány, ale v autě si s nimi příliš nerozumíte, raději si do auta vezměte náhradní boty, které to s vámi odřídí. A podpatky si schovejte na ozdobu.