Pondělí 21. září 2020
Svátek slaví Matouš, zítra Darina
Jasno 23°C

Příběh čtenářky: Kdysi ji šikanovali, dnes je z ní sexy máma!

6. listopadu 2012 | 06:00

Do redakce nám přišel mail od Leny Borkovcové, maminky na mateřské, která by chtěla inspirovat stovky žen, které se trápí s poporodními kily. Přečtěte si její zajímavý příběh i jídelníček, díky kterému vypadá naprosto fantasticky!


K napsání těchto řádku mě přiměl nedostatek sebedůvěry, který často vidím u svých kamarádek. Nevěří si, podceňují samy sebe, necítí se dobře ve svém těle a nepřipadají si jako ženy krásné. Neumí udělat první krok ke změně své postavy. Někdy jim brání také ostych a předsudky, jako v případě cvičení.

Právě cvičení je tím, co bylo dlouho součástí mého života a jeho součástí také zůstane. Co mi dává radost, sebedůvěru a také možnost relaxace, jak fyzické, tak duševní. Rozhodně Vás do cvičení nechci nutit, ale spíše Vám ukázat cestu jak na to a motivovat Vás. Nejtěžší je odhodlat se a začít, pak už je vše mnohem snažší. Nečekejte na cizí pomoc a začněte!

Terč posměchu

V době, kdy jsem chodila na základní školu, jsem se často stávala terčem posměchu kvůli svému vzhledu. Pocházím z vesnice a tam se příliš nedbalo na to, jaké kdo nosí oblečení a ani sama jsem o sebe moc nedbala. Díky tomu jsem od spolužáků dostávala často nepěkné přezdívky.

Jako holku mě to samozřejmě hodně trápilo, ale nedávala jsem to na sobě znát. Vždy jsem toužila být krásná a záviděla jsem těm holkám, které byly krásné a štíhlé a každý kluk se za nima otáčel. Toužila jsem být také taková, ale nevěřila jsem si.


Přítel mi změnil život

Pak jsem v 18 letech poznala svého, nyní již bývalého přítele, který mě přivedl do posilovny a tím doslova změnil celý můj život. Posilování jsem úplně propadla a změnily se mé cíle. Už jsem nechtěla být štíhlá, ale chtěla jsem mít svaly, ve kterých jsem začala vidět krásu.

A s tím, jak se mi dařilo měnit své tělo, jsem získala sebedůvěru a začala jsem si připadat krásná. Okolí to ale ne vždy vnímalo stejně, protože žena se svaly vždy byla a vždy bude něco neobvyklého, co mnozí nedokážou akceptovat. To mě ale nikdy neodradilo, soustředila jsem se jen na sebe.
 
V roce 2012 jsem se stala matkou, narodila se mi dcera Jessinka a já jsem se ve svém těle přestala cítit dobře. Toužila jsem být víc žena a svaly, které jsem měla dřív, už jsem mít znovu nechtěla. Tři týdny po porodu jsem začala opět cvičit, ale už jen lehce. Už to nebyly tak těžké tréninky s velkými váhami, jako kdysi, ale lehké cvičení v kombinaci s kardio aktivitou.

Hlavní je jídelníček

Svému cíli jsem podřídila také jídelníček, který doznal velkých změn. Jedla jsem více proteinů a méně sacharidů. Sacharidy jsem jedna spíše ráno (ovesné vločky, ovoce) a odpoledne jsem se soustředila už pouze na bílkoviny (kuřecí maso, ryby, tvaroh).

Cvičila jsem vždy večer, když už Jessinka spinkala, a to 5x týdně. Někdy je to hodně náročné, protože maminky jsou z celého dne vyčerpané, takže musíte naslouchat svému tělu. Pokud se cítíte opravdu hodně vyčerpaná, cvičení rozhodně nepřehánějte!

Příklad jídelníčku:

Ráno: vločky, banán, protein

Svačina: sklenka mléka, ovoce (VODA)

Oběd: rýže, kuře, zelenina (VODA)

Svačina: nízkotučný tvaroh(VODA)

Večere: salát s tuňákem (VODA)


Pokud toužíte změnit své tělo, věřte si! Musíte věřit, že to dokážete. Cesta mnohdy není snadná, ale každá překážka se dá překonat! Vaše Lena

Autor: ema