Sobota 19. září 2020
Svátek slaví Zita, zítra Oleg
Polojasno 20°C

Sex je nejlepší po ránu, orgasmu dosáhnete častěji

20. ledna 2012 | 06:00

I správné načasování sexu prošlo výzkumem. Stačí poslouchat své biorytmy a hned si ho víc užijete. Ale i další věci vám půjdou podstatně lépe, třeba i hubnutí. Tady je přehled, co kdy nejlépe dělat.

7:22 – čas nastavení budíku:

Odborníci tvrdí, že naše tělo je nejlépe odpočaté po sedmi až osmi hodinách spánku.

Ovšem na univerzitě ve Westminsteru zjistili, že ti kdo se budí mezi 5:22 a 7:21 hodinou, mají více stresového hormonu kortizolu v krvi, bez ohledu na čas, kdy šli do postele.

To může vést až k srdečnímu infarktu, proto o něco pozdější vstávání je pro každého lepší.

7:30 – čas mít sex

Tělo v tu chvíli produkuje více pohlavních hormonů a tím si zvedá adrenalin, aby mohlo fungovat celé dopoledne.

Britská sex terapeutka Suzie Hayman potvrzuje: "V tu dobu jste oba odpočatí a máte citlivější všechny smysly.  Nejste ale ještě úplně probuzení a tak máte sklon být vstřícnější..."

Výzkum také zjistil, že v Itálii má sex v ranních hodinách většina párů a je pravděpodobné, že právě proto častěji dosahují orgasmu.

8:20 – čas užít si snídani

Nejlepší je snídat asi hodinu po probuzení. "Chuť k jídlu, je právě po tomto čase nejsilnější," tvrdí australský vědec Brett Harper.

"Pokud budete jíst dříve, žaludek ještě není připraven na trávení a zpracování jídla."

9:00 – čas na nejtěžší úkoly

Organismus je nejvíce v pohotovosti hodinu až dvě po probuzení.

"V této době je hladina stresového hormonu kortizolu nejvyšší.

Zvýšená hladina glukózy v krvi poskytuje tělu energii a pomáhá zvládat obtížné situace," říká profesor Simon Folkard, z university ve Walesu.

10:30 – čas se nasvačit

Obnovte příval energie z rána malým občerstvením, jako je kousek ovoce.

Jíst málo a často pomáhá tělu fungovat efektivněji, než se nacpat jen třemi velkými jídly za den.

13:30 - čas na oběd

"Trávení pracuje na plné obrátky," vysvětluje Cath Collins, vedoucí nutriční terapeutka v nemocnici St George v Londýně.

"V tuto dobu jste schopni řádně strávit jídlo a nebudete mít potřebu se přejídat, protože hladina cukru v krvi by měla být stále dostatečně vysoká."

14:16 - čas na kávu, či čaj

Chvíle, kdy potřebujeme trochu „nakopnout“ kofeinem na odpolední úkoly, protože nám právě dochází ranní energie.

Mělo by jít však o poslední takový nápoj dne, protože pozdější příliv kofeinu nebude mít organismus čas dostatečně využít a může způsobit nespavost.

16:00 – čas na odpolední svačinu

Tady se nejlépe osvědčil jogurt. Stabilizuje hladinu cukru v krvi a zabraňuje přejídání po práci.

"Vybírte mezi dietními jogurty, ne jen těmi bez tuku, které mohou obsahovat o to více cukru," radí odbornice na výživu Clare Stanbull.

17:00 – čas na cvičení

Výzkumníci v Kalifornii zjistili, že v tuto dobu máme nejlepší reakce a koordinaci. Navíc stresový hormon kortizol, který náhlou zátěží může narušit imunitní systém, je na nejnižší úrovni.

I když mučení ranních ptáčat v posilovně může vypadat zdravě, naopak se právě takto vystavují riziku infekce.

19:00 – čas dát si sklenku vína

Pokud si chcete dát sklenku či dvě vína, ale nechcete se opít do němoty, toto je nejlepší čas si ho dopřát.

Mnohé tělesné funkce v průběhu večera zpomalují, takže i alkohol se pomaleji dostává do krevního oběhu.

19:30 – čas na lehkou večeři

Velké jídlo plné sacharidů zvýší rychle hladinu cukru v krvi a zatěžuje trávicí systém, což má vliv na spánek.

Volte raději spoustu zeleniny jen s malou porcí sacharidů a bílkovin.

22:00 – čas na koupel

Tělesná teplota musí klesnout, aby se nám dobře spalo.

Přestože si dáte teplou koupel, když z ní vylezete ven, tělo se rychle ochladí a jste tak v nejlepší kondici zalézt do postele.

23:00 – čas jít spát

Hladina stresového hormonu je nyní na nejnižší úrovni a tělo produkuje melatonin navozující spánek.

Pro klidný a osvěžující spánek není však dobré v posteli jíst, číst, ani sledovat televizi.

„Tak se během tmy maximalizuje produkce melatoninu, který pomáhá ničit rakovinotvorné volné radikály," tvrdí profesor Jim Horne, z výzkumu režimu spánku z Loughboroughské university.

Hubněte a milujte se podle Měsíce

Autor: INT, Kbak