Revoluční dieta: Odměřte si jídlo podle dlaně | Pro ženy | Blesk.cz

Revoluční dieta: Odměřte si jídlo podle dlaně

14. ledna 2014 | 07:00

Tahle dieta je tak jednoduchá, že ji zvládne opravdu každý. Nemusíte ze svého jídelníčku vyřadit svoje oblíbené potraviny, stačí jen, když si budete množství odměřovat podle vlastní ruky.

Podle oborníků tkví zdravý životní styl ve správném odměřování potravin. Nemusíte s sebou ale nosit odměrku, stačí vám vaše vlastní ruka.

Ruka jako základ hubnutí

Podívejte se na svou ruku a ta vám napoví, kolik čeho můžete sníst.

Dlaň: Největší podíl vašeho jídelníčku by mělo být maso. Jeho porce by neměla být větší než vaše dlaň. To platí o kuřecím, hovězím i vepřovém mase. Stejně tak velký si můžete denně dát i jeden kousek celozrnného pečiva. Rybu si ale můžete odměřit přes celou ruku.

Pěst: Porce těstovin, brambor a jiné přílohy, by neměla přesahovat velikost vaší pěsti.

Sevřené prsty v pěst: Sladkosti si nemusíte odpírat. Klidně si dopřejte svoji oblíbenou zmrzlinu nebo čokoládu, ale odměřte si je na velikost prstů sevřených v pěst. Víc si dovolit nemůžete.

Udržte se štíhlá a fit i přes vánoční svátky.
Hrst: Do hrsti odměřte ovoce, zeleninu, ale i luštěniny, které jíte jako přílohu.

Palec: Na velikost palce si můžete odměřit oříšky, sušené ovoce nebo různá semínka.

První článek palce: Máte rádi na pečivu marmeládu, burákové máslo nebo jinou pomazánku? Není problém. Jen její množství nesmí přesáhnout velikost prvního článku vašeho palce.

První článek ukazováčku: Na první článek ukazováčku si odměřte porci másla, kterou si můžete namazat na chleba nebo použít při přípravě masa na pánvi.

Druhý a třetí článek ukazováčku a prostředníčku: Na tuhle velikost si můžete odměřit například sýr.